۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲

نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

نرخ بیکاری شاهرود و میامی ۲۵درصد است/ بحران جدی آب در سال آتی

نرخ بیکاری شاهرود و میامی ۲۵درصد است/ بحران جدی آب در سال آتی

شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه نرخ بیکاری در این حوزه انتخابیه ۲۵ درصد است، گفت: دولت فکری به حال اشتغال جوانان تحصیل کرده، نخبه و دارای مهارت کند.

علی اصغر خانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با تذکراتی که به دولت ارائه شده است، ابراز کرد: تولید اشتغال پایدار از جمله شعارهای مهم رئیس جمهور بود اما شاهد هستیم در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۲۵ درصد مردم بیکار هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان نخبه و تحصیل کرده و حتی ماهر در امور صنعتی و کشاورزی بیکار هستند، افزود: انتظار ما این است که رئیس جمهور به وزارتخانه‌های مرتبط دستور دهد تا اقدامی برای اشتغال جوانان این شهرستان‌های شاهرود و میامی شود.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران آب در شاهرود جدی است، تاکید کرد: در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰ درصد بودجه وزارت نیرو افزوده شد اما کمبود آب در کشور همچنان باقی است.

خانی با بیان اینکه شاهرود با کمبود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای روبرو است اما گویا در وزارت نیرو گوش شنوایی برای مشکلات مردم وجود ندارد، تاکید کرد: مردم از عملکرد وزارت نیرو عصبانی هستند ما بارها اعلام کردیم که وزیر نیرو چرا به فکر تأمین آب در شاهرود نیست؟ اگر وضعیت مدیریت نشود سال آتی با بحران جدی آب در شاهرود روبرو خواهیم بود و این مشکلات به شخص وزیر نیرو باز می‌گردد.

وی با اشاره به مشکلات در جهاد کشاورزی، بیان کرد: این وزارتخانه خرید تضمینی انگور را از کشاورزان شاهرودی داشت و وقتی دولت خرید تضمینی اعلام می‌کند کشاورزان به دولتی‌ها اعتماد کرده و محصول کشاورزی خود را که با مشقت فراوان و سرمازدگی و خشکسالی دست می‌دهد را در اختیار دولت قرار می‌دهند اما با گذشت ماه‌ها از این خرید تضمینی ریالی پول به کشاورزان استان پرداخت نشده است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه کشاورزان با مشکلاتی که دارند از جمله اقشار ضعیف و مظلوم جامعه محسوب می‌شوند، گفت: از وزارت جهاد خواسته‌ایم تا پیگیری پرداخت هزینه خرید تضمینی محصولات کشاورزان را پیگیری کند.

کد خبر 5628961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha