۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴

ترکیه تسلیت آمریکا را رد کرد

ترکیه تسلیت آمریکا را رد کرد

وزیر کشور ترکیه پیام تسلیت آمریکا در پی انفجار دیروز در استانبول را رد و تأکید کرد واشنگتن با حمایت از سازمان‌ «پ‌ک‌ک» در این حمله تروریستی علیه آنکارا نقش دارد.

به گزارش حبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد این کشور تسلیت سفارت آمریکا در پی عملیات تروریستی در استانبول را نمی‌پذیرد.

سویلو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تسلیت سفارت آمریکا را نمی‌پذیریم و آن را رد می‌کنیم. ما می‌دانیم که چه کسی از حضور تروریسم در شمال سوریه (ی‌پ‌گ / ‏پ‌ک‌ک) دفاع می‌کند و می‌دانیم با این حمله چه پیامی می‌خواهند به ترکیه بدهند. وی در ادامه تأکید کرد: آن کس که از سازمان‌های تروریستی در شمال سوریه حمایت می‌کند، همان کسی است که این حمله را علیه ما انجام داد.

اشاره وزیر کشور ترکیه به حضور سازمان‌های تروریستی در شمال سوریه به سازمان «یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ)» است که در این منطقه حضور دارد و ترکیه آن را تروریستی و جزئی از سازمان تروریستی «پ‌ک‌ک» می‌داند که سال‌هاست با عناصر آن درگیر است.

عامل حمله تروریستی دستگیر شد

ساعاتی پیش، «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد زنی که بمب را در انفجار استانبول کار گذاشته بود، دستگیر شده است و هم‌اکنون تحت بازجویی قرار دارد. خبرگزاری فرانسه نیز بامداد دوشنبه گزارش داد که وزیر کشور ترکیه گروه تروریستی «پ.ک. ک» را به دست داشتن در این انفجار متهم کرده است.

عامل انفجار استانبول دستگیر شد+ تصویر

رسانه‌های ترکیه نیز با انتشار تصویر بالا نوشتند که عامل حمله تروریستی دیروز در استانبول، «ژیان توسون» شهروند اهل ترکیه و متولد دیاربکر از استان‌های کردنشین این کشور است. در عملیات تروریستی دیروز در استانبول، ۶ نفر کشته و ۸۱ نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 5631882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha