۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۳۵

استاندار اردبیل خبر داد؛

رشد سرانه مطالعه در استان اردبیل

رشد سرانه مطالعه در استان اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مربوطه، سرانه مطالعه در مرکز و کل استان اردبیل در حال رشد بوده که این یک شاخص امیدبخش و مهمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی عصر سه‌شنبه در بازدید از کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مربوطه، سرانه مطالعه در مرکز و کل استان اردبیل در حال رشد بوده که این یک شاخص امیدبخش و مهمی است.

وی با بیان اینکه هر کس کتاب بخواند قطعاً آگاهی، توقعات و مطالبات او بیشتر می‌شود، گفت: ما به یک عزم ملی و برنامه‌ریزی اساسی و تخصصی در راستای توجه اساسی و پایدار مردم استان و تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیاز داریم.

استاندار اردبیل بیان کرد: مطالعه کتاب‌های گوناگون در عموم حوزه‌ها، در پیشرفت هر جامعه‌ای و تصمیم‌گیری‌های درست و پرهیز از اقدامات غلط تأثیرگذار است.

رشد سرانه مطالعه در استان اردبیل

عاملی با اشاره به اثرات منفی استفاده بی‌حد و مرزی از فضای مجازی افزود: رفع این اثرها از فضای فکری و روحی فرد به سادگی انجام نمی‌شود و در این زمینه خانواده‌ها می‌توانند استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی را کنترل و در چارچوب مشخصی قرار دهند و فرزندان عزیز خود را با کتاب و کتاب‌خوانی آشنا کنند.

وی افزود: یک کتاب فاخر و ارزشمند در هر حوزه‌ای، تجربیات گران‌بهای یک شخص و یک نسل از زمان خود را بیان می‌کند که باید به کتاب‌ها از این زاویه دید هم برای درک عمق معنایی آن‌ها نگاه کرد.

کد خبر 5633057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha