۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی:

اجرای طرح ملی «معنویت اصیل»/ حوزه فرهنگی نیازمند برنامه است

اجرای طرح ملی «معنویت اصیل»/ حوزه فرهنگی نیازمند برنامه است

ساری- عضو هیئت امنا و مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طرح ملی ترویج «معنویت اصیل» در استان مازندران و آمل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد تقی سیفایی بعداز ظهر یکشنبه در دیدار با سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل، با اشاره به اینکه در ساختار حکمرانی باید بتوانیم برای حوزه فرهنگی برنامه ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: مسئولان متعددی در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند که مسئولیت پیروزی‌ها را بر عهده می‌گیرند اما مسئولیت شکست‌ها بر عهده کسی نیست.

وی با بیان اینکه امروز با جوانانی مواجه هستیم که خود را قائل به هیچ ساحتی نمی‌دانند، تصریح کرد: امروز در مسئله فرق و ادیان با افرادی مواجه هستیم که خود را به هیچ ساحتی وابسته نمی‌دانند و از این رو نیاز به حل مسائل جدیدی وجود دارد.

مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه بحران ادبیات گفتگو در کشور وجود دارد، تصریح کرد: باید بتوانیم برای مسئله گفتگو در کشور برنامه ریزی کرده و برای آن راه حل در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه فضای فرهنگی شهرستان آمل مستعد اجرای برنامه‌های ملی است، از اجرای طرح ملی ترویج معنویت اصیل در این شهرستان خبر داد.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در این نشست با تاکید بر اینکه منابر و خطبه‌های مساجد و هیأت‌ها، رسانه‌هایی هستند که انقلاب اسلامی با آنها شکل گرفته است، تصریح کرد: باید با امکانات و بودجه و استعداد نیروی انسانی تبلیغات اسلامی پویایی به بدنه فرهنگی جامعه تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگی ایده محوری شکل بگیرد، بیان کرد: در شهرستان‌ها مدیران نباید در انتظار تصمیمات ملی بمانند و باید بتوانند هسته‌های فعال را شناسایی و بر اساس اقتضائات محلی تصمیم گیری کنند.

حسینی با بیان اینکه نیروی انسانی امروز در قالب پروژه‌های فرهنگی می‌توانند به کار گرفته شوند، تاکید کرد: امروز تغییر سبک زندگی رخ داده است و باید بتوانیم برای این شکاف بین نسلی برنامه داشته باشیم.

کد خبر 5641526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha