۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه قارچ شناسی در اردبیل

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه قارچ شناسی در اردبیل

اردبیل - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: آزمایشگاه تخصصی قارچ شناسی در استان به همت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان علوم آزمایشگاهی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین نسیمی دوست صبح دوشنبه در آئین افتتاح این آزمایشگاه تخصصی در اردبیل اظهار کرد: ارائه خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش مستقیم، کشت و تشخیص مولکولی برای تعیین دقیق گونه قارچی در این آزمایشگاه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به همت متخصصان علوم آزمایشگاهی اردبیل موفق به افتتاح و راه اندازی این آزمایشگاه در اردبیل شدیم، خاطرنشان کرد: پیش از افتتاح این واحد نمونه‌های قارچی به مراکز درمانی خارج از استان و بخش خصوصی ارسال می‌شد که از این پس همه نمونه‌های آزمایشی در همین مرکز و با تعرفه دولتی بررسی و با سرعت، دقت و کیفیت مناسب در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و پزشکی در اردبیل به همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه با اعلام نیاز و پیگیری مستمر گروه پوست و امور آزمایشگاه‌ها و تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اهمیت تشخیص زودهنگام عفونت‌های قارچی و با هدف برطرف کردن نیازهای تشخیصی و درمانی بیماری‌های قارچی و جلوگیری از ارجاع بیماران به استان‌های همجوار شروع به فعالیت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم همچنین مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی قارچ شناسی اردبیل نیز اظهار کرد: در این واحد آزمایشگاهی، تمامی تست‌های تشخیصی شامل آزمایش مستقیم و کشت نمونه‌های قارچی انجام می‌شود.

سولماز بصیری راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تک تخصصی قارچ‌شناسی را نشانه تکمیل زنجیره خدمات پزشکی در استان اردبیل برشمرد و اظهار کرد: این مرکز با تمام ظرفیت و امکانات موجود در خدمت تشخیص درمانی مراجعان و مراکز ارائه خدمات تخصصی استان است.

کد خبر 5641913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha