۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۱

رئیس کل دادگستری استان کردستان خبر داد؛

تشکیل کارگروه ویژه اشتغال زندانیان در کردستان

تشکیل کارگروه ویژه اشتغال زندانیان در کردستان

سنندج- رئیس کل دادگستری کردستان از تشکیل کارگروه ویژه اشتغال زندانیان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسینی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان کردستان در سنندج اظهار داشت: بنده به صورت مکرر در جلسات مختلف مربوط به زندان بر اشتغال زندانیان تأکید نموده ام و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوب و مؤثری انجام شده و باید به صورت فنی و کارشناسی به این مقوله ورود شود.

وی افزود: کارگروه ویژه اشتغال زندانیان با ترکیب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دبیر ستاد ساماندهی زندانیان استان و مدیر کل زندان‌های استان تشکیل شده و باید بررسی‌های کارشناسی در خصوص عوامل مؤثر بر رشد میزان اشتغال زندانیان انجام شود.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: در این کارگروه باید مشکلات مربوط به حوزه اشتغال زندانیان احصاء شده و ضمن مشخص نمودن زندانیان واجد شرایط اشتغال در استان، مقدمات ایجاد اشتغال زندانیان کارشناسی و بررسی شود تا فرآیند باز اجتماعی شدن زندانیان تسهیل شود.

وی بر اجرای چند طرح پایش زندانیان استان کردستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: مقرر است تا قبل از پایان سال طرح جامع و خروجی محور پایش زندانیان استان اجرا شود.

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز در این جلسه استقبال زندانیان استان به اشتغال را پایین توصیف کرد و بر لزوم ایجاد انگیزه و ظرفیت سازی در زندانیان استان در جهت اشتغال آنان تأکید کرد.

وی افزود: تأمین شرایط از سوی دستگاه قضائی و اراده خود زندانی در ایجاد شرایط اشتغال بسیار مؤثر است.

مجتبی محمدی مدیر کل زندان‌های استان کردستان از برگزاری مستمر جلسات ستاد اشتغال زندانیان استان خبر داد و اظهار داشت: طی چندین جلسه از کارآفرینان در حوزه‌های مختلف استان دعوت شده تا زمینه اشتغال زندانیان را فراهم کنیم.

وی افزود: در آبان ماه امسال ۱۲۸ مورد بازدید قضات از زندان‌های استان انجام شده است و هم اکنون هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان استان در حرفه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

کد خبر 5655615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha