۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳

مدیرکل بهزیستی خوزستان خبر داد؛

بهره‌مندی ۶۵ هزار معلول خوزستانی از خدمات بهزیستی

بهره‌مندی ۶۵ هزار معلول خوزستانی از خدمات بهزیستی

اهواز- مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۶۵ هزار معلول با معلولیت متفاوت در استان خوزستان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

مهران کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: ۶۵ هزار معلول با معلولیت متفاوت در استان خوزستان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان افزود: در حال حاضر بیش از ۹۸ هزار خانواده، معلول، زن سرپرست خانوار، مددجو و آسیب دیده اجتماعی زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که با کمک خیران و دولت این خدمات افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر حدود ۱۴ هزار معلول پشت نوبتی تحت پوشش بهزیستی خوزستان قرار گرفته‌اند، گفت: ۷۷۶ مرکز غیر دولتی برای کمک به مددجویان زیر نظارت بهزیستی خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ مرکز ویژه معلولان است.

کریمیان افزود: به همت دولت مردمی، افزایش ۵۰ درصدی مستمری معلولان انجام شده که ۲۰ درصد از این افزایش مستمری در ابتدای سال و ۳۰ درصد اکنون اتفاق افتاده است و امیدواریم افزایش مستمری معلولان ادامه یابد.

وی خبر داد: از ابتدای امسال تا کنون ۴ هزار و ۳۳۹ وسیله توانبخشی از جمله ویلچر، عصا و سمعک به معلولان تحت پوشش استان خوزستان اهدا شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان افزود: ۳۶ مرکز شبانه روزی نگهداری معلول با حضور ۳۱۵۰ نفر و ۱۱۴ مرکز توانبخشی و آموزشی روزانه در استان با حضور ۳۲۵۰ معلول در استان فعال است و به مددجویان خدمات رسانی می‌شود.

کریمیان با اشاره به پیگیری مردمی‌سازی و راه‌اندازی تشکل‌ها و مؤسسات جدید، بیان کرد: از ابتدای امسال اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در حال پیگیری است، زیرا در صورت اجرای این قانون بسیاری از مشکلات معلولان رفع خواهد شد.

کد خبر 5659695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha