سفیر جدید چین در اتحادیه اروپا:

درگیری‌ها در اوکراین بر روابط پکن و بروکسل تاثیر منفی گذاشته است

درگیری‌ها در اوکراین بر روابط پکن و بروکسل تاثیر منفی گذاشته است

سفیر جدید چین در اتحادیه اروپا در سخنانی گفت: درگیری‌ها در اوکراین بر روابط پکن با بروکسل تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «فو کونگ» (Fu Cong) سفیر جدید چین در اتحادیه اروپا گفت: به باور چین، عملیات ویژه روسیه در اوکراین نباید مسئله ای در روابط دو جانبه پکن و بروکسل باشد؛ اما واقعیت این است که بحران اوکراین به مشکلی در روابط دو جانبه چین با اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

سفیر جدید چین در اتحادیه اروپا در این باره ادامه داد: روز دوم عملیات ویژه روسیه، «شی جین پینگ» در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود (ولادیمیر پوتین) آشکارا در تلاش برای یافتن راه حلی صلح آمیز بود. اما برخی تمایل به فراموش کردن این موضوع دارند.

«فو کونگ» اضافه کرد: ما خود را در موقعیت دو سویه در این بحران تلقی می کنیم. هر دو طرف یعنی روسیه و اوکراین دوستان مان هستند و ما نمی خواهیم میان این دو کشور یکی را انتخاب کنیم. موضع گیری ما از ابتدا همین بوده است. این وضعیت ما را در موقعیت دشوار سیاسی قرار داده است و بر روابط ما با اروپا تاثیر بسیاری گذاشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) فرمان عملیات ویژه نظامی در اوکراین را صادر کرد. با آغاز عملیات نظامی روسیه، آمریکا و اوکراین با هدف توقف پیشروی ارتش روسیه و زمین‌گیرکردن آن در خاک اوکراین و همچنین کاهش درآمدهای ارزی مسکو، ضمن ارسال مداوم انواع تسلیحات مدرن به ارتش اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه به‌ویژه بخش صادرات محصولات نفتی و گازی وضع کردند.

کد خبر 5664068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha