یمن: به سر بردن در وضعیت «نه صلح و نه جنگ» امکان پذیر نیست

یمن: به سر بردن در وضعیت «نه صلح و نه جنگ» امکان پذیر نیست

محمدعلی الحوثی یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که به سر بردن در وضعیت نه صلح و نه جنگ امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: موانع زیادی در سایه تجاوز و محاصره وجود دارد و به همین دلیل با تمدید آتش بس مخالفت کردیم.

بر اساس این گزارش، محمدعلی الحوثی افزود: به سر بردن در وضعیت نه صلح و نه جنگ امکان پذیر نیست اما با توجه به تلاش‌هایی که صورت گرفته و مردم یمن انجام می‌دهند می‌توانیم بگوییم که پیشرفت‌هایی حاصل شده و توطئه دشمن پایان یافته است.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: دشمن از دو جهت تلاش می‌کند، ابتدا توطئه برای ایجاد چندپارچگی در جبهه داخلی و دامن زدن به اختلافات حزبی، طایفه‌ای، مناطقی و انتقام جویی و دوم اعمال محاصره برای فرو پاشیدن نهادها و خدمات رسانی.

این در حالی است که عبدالکریم الحوثی وزیر کشور دولت نجات ملی یمن هم پیش از این گفت: ما در جنگ امنیتی با دشمن آمریکایی که همه اوضاع را در داخل کشور به منظور بهره برداری از آن رصد می‌کند، قرار داریم.

وی افزود: آمریکا به دنبال هرج و مرج در یمن است. آمریکا در سایه حالت نه جنگ و نه صلح در یمن به دنبال تأثیرگذاری بر جبهه داخلی یمن و ایجاد فتنه در میان یمنی هاست.

وزیر کشور یمن تاکید کرد: در آینده نزدیک نهادهای امنیتی شبکه‌های بزرگی که با آمریکاییها و ائتلاف متجاوز سعودی مرتبط هستند و به دنبال تأثیرگذاری بر جبهه داخلی یمن هستند، را کشف خواهند کرد.

وی در ادامه اعلام کرد: نهادهای امنیتی هوشیار هستند و جامعه یمن نقش موازی در خنثی کردن توطئه‌های شیطانی که به دنبال برهم زدن ثبات داخلی و عمومی یمن است، ایفا می‌کند.

کد خبر 5671994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha