توسط حشد شعبی صورت گرفت؛

کشف انبارهای تسلیحات داعش در استان صلاح الدین عراق

کشف انبارهای تسلیحات داعش در استان صلاح الدین عراق

گروه مقاومتی حشد شعبی عراق از کشف و انهدام چند انبار تسلیحات و مهمات تروریست های داعش در استان صلاح‌ الدین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، «حسین فالح اللامی» مدیر اداره امنیت سازمان حشد شعبی در یک نشست خبری گفت که نیروهای این سازمان در عملیاتی در استان های صلاح الدین و دیالی بر اساس اطلاعات به دست آمده در بازجویی‌ های دو تروریست داعش، مخازن استراتژیک سلاح داعش را در استان صلاح ‌الدین کشف کردند.

وی افزود: روند شناسایی این مراکز بر اساس اطلاعاتی که این تروریست ها در بازجویی های خود دادند بیش از دو ماه طول کشیده است.

فالح اللامی ادامه داد: نیروهای حشد شعبی سرانجام توانستند به این مخازن راه یابند و از نیروی هوایی عراق برای بمباران بخشی از آنها استفاده کردند که طی آن چند تروریست نیز کشته شدند.

مدیر اداره امنیت سازمان حشد شعبی اظهار داشت: در این عملیات حجم زیادی سلاح و مواد منفجره کشف و ضبط شده است.

گفتنی است، بقایای مهمات و سلاح های برجای مانده از گروه تروریستی داعش همچنان در نقاط مختلف عراق وجود دارد و نیروهای حشد شعبی در کنار سایر نیروهای مسلح عراق در حال پاکسازی آنها هستند.

عراق در پی سه سال جنگ خونین، در پایان سال ۲۰۱۷ پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. با این حال بقایای عناصر داعش همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در مناطق دور افتاده شمال، شرق و غرب این کشور هستند. استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار از کانون های فعالیت و تحرک بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می رود.

کد خبر 5680620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha