۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷

زارع خبر داد؛

عصر امروز کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق رأی‌گیری می‌شود

عصر امروز کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق رأی‌گیری می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در جلسه عصر امروز این کمیسیون، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ رأی گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم زارع در تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: در جلسه امروز اعتبارات تملک دارایی استان‌ها با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی شد. طبق گزارش ارائه شده درباره سال ۱۴۰۱، ۷۰ همت (هزار میلیارد تومان) بودجه تملک دارایی استان‌ها بود که تا الان ۱۷ درصد یعنی نزدیک به ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی سازمان برنامه و بودجه برای سال آینده این است که ۸۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه تملک دارایی استان‌ها خواهد بود که ۳۵ همت آن از اجرای قانون استفاده متوازن، ۲۷ همت تملک استانی، ۲۱ همت مربوط به سه درصد سهم نفت و گاز و ۲ همت نیز مربوط به ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده است که ۲ همت مختص ورزش و آموزش و پروش است و مابقی در حوزه نرخ بیکاری، آب شرب شهرها و روستاها، بهداشت و درمان، بهسازی روستاها، عمران شهرها، راه‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای، سرانه‌های عمرانی و فضای فرهنگی و مذهبی و ورزشی و موارد این چنینی هزینه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بیان اینکه در جلسه شب گذشته این کمیسیون گزارش شرکت‌های دولتی بررسی شد، افزود: با توجه به اینکه بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۰ حسابرسی شده، در ابتدا گزارشی از بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۰ ارائه شد که بر اساس آن ۱۳۴ شرکت زیان ده با ۵۸ همت زیان گزارش شد. ۴۷ شرکت بدون سود و زیان و سر به سر و ۱۶۸ شرکت سودده به میزان ۱۸۳ همت سود است.

وی ادامه داد: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۲، ۱۶ شرکت زیان ده پیش بینی شده که تقریباً ۱۹ همت زیان دارند. ۱۸۲ شرکت در نقطه سر به سر و بدون سود و زیان و ۱۵۰ شرکت با سود ۲۱۸ همت پیش بینی شده است.

زارع با تاکید مجدد بر اینکه هنوز کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای درباره لایحه بودجه ۱۴۰۲ نداشته است، گفت: در جلسه عصر امروز کلیات لایحه بودجه به رأی گذاشته می‌شود و بعد از آن گزارش به صحن علنی ارجاع داده خواهد شد.

کد خبر 5684546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha