۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱

هتاک به قرآن، سفارت ترکیه در سوئد را مقصد بعدی خود اعلام کرد

هتاک به قرآن، سفارت ترکیه در سوئد را مقصد بعدی خود اعلام کرد

سرکرده هتاک حزب افراط‌گرای سوئد موسوم به «تندرو» که بارها اقدام به هتک حرمت قرآن کرده، از نقشه پلید خود برای آتش زدن این کتاب آسمانی، بیرون از سفارت ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، راسموس پالودان، رئیس دانمارکی-سوئدی و اسلام‌ستیز حزب افراطی «تندرو» سوئد، در ادامه اقدامات اسلام‌ستیزانه و هتاکی به کتاب آسمانی مسلمان، گفته است که قصد دارد بیرون سفارت ترکیه در سوئد، قرآن را به آتش بکشد!

راسموس گفته که قصد دارد این کار را ۲۱ ژانویه (اول بهمن) انجام دهد و به ادعای مضحک او که هتک حرمت به قرآن را یکی از کلیدواژه‌های اصلی حزب سیاسی‌اش معرفی کرده، هدفش از این اقدام بیشرمانه حمایت از «آزادی بیان» است!

این اقدام در بحبوحه بالا گرفتن تنش‌ها بین ترکیه و سوئد بر سر پیشنهاد استکهلم به منظور پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت گرفته است.

پالودان همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را یک «دیکتاتور اسلام‌گرا» خطاب کرد و گفت: با پیوستن سوئد به ناتو مشکلی ندارم اما شما نمی‌توانید حذف آزادی بیان را یکی از پیش‌نیازهای این درخواست بدانید.

همچنین تصمیم گستاخانه پالودان در حالی رسانه‌ای شده که به‌تازگی در جریان تظاهرات حامیان حزب کارگران کردستان (گروه تروریستی پ.ک.ک) در استکهلم، عروسک دست‌ساز اردوغان در بیرون تالار مشاهیر پایتخت سوئد به دار آویخته شد!

حادثه دار زدن عروسک اردوغان به موج اعترضات صریح ترکیه انجامید و آنکارا خواستار مجازات خاطیان و مسئولان آن شد. در همین راستا، سفر آندریاس نورلِن، سخنگوی پارلمان سوئد به ترکیه نیز لغو شد.

این اقدام در سوئد نیز به شدت محکوم شد و دولت این کشور آن را یک «خرابکاری» در مسیر پیوستن استکهلم به ناتو عنوان کرد؛ موضوعی که تنها در گرو تایید ترکیه به عنوان یکی از اعضای این ائتلاف نظامی است.

راسموس برای نخستین بار با حضور در تظاهراتی اسلام‌ستیزانه در دانمارک و انتشار تصاویر هتاکی وی در فضای مجازی، به چهره‌ای منفور و انگشت‌نما بدل شد. اقدامات اسلام‌ستیزانه او موجی از اعتراضات مسلمانان را در سراسر جهان به همراه داشته است.

کد خبر 5686622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha