۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹

اقدام خصمانه برلین علیه تهران

اقدام خصمانه برلین علیه تهران

وزارت خارجه آلمان در راستای تداوم مواضع خصمانه خود علیه تهران، کاردار ایران را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت خارجه آلمان در رابطه با صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، سرکرده گروه تروریستی تندر، کاردار ایران در آلمان را احضار کرد.

وزارت خارجه آلمان همچنین دو تن از کارمندان سفارت ایران در این کشور را اخراج کرد.

بر اساس اعلام دادگستری کل استان تهران، پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، دادگاه انقلاب تهران، جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد. جمشید شارمهد متولد ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکا است.

گروهک تروریستی تندر در اواسط سال ۱۳۸۲ توسط تعدادی از عناصر سلطنت طلب به سرکردگی فتح الله منوچهری و فرود فولادوند با رویکرد تئوریزه کردن تروریست ضددینی در انگلستان تأسیس شده است.

بر اساس مستندات پرونده، جمشید شارمهد قصد انجام ۲۳ اقدام تروریستی داشته که موفق به انجام ۵ مورد آن شده است.

کد خبر 5715455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      1 0
      مقابله به مثل کنید
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      1 0
      آمریکا و تروریست‌های اروپایی ازجمله آلمان، بزرگ‌ترین کشورهای ناقض حقوق‌بشر در جهان هستند. امروز جانبازان شیمیایی ما نمی‌توانند به‌راحتی تنفس کنند و بسیاری از بیماری‌های خونی ناشی از عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی به فرزندان ایثارگران ما منتقل‌شده است که مسبب اصلی آن کشور آلمان است.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      1 0
      در دوران جنگ تحمیلی در اثر ارسال جنگ‌افزارهای شیمیایی به رژیم بعث عراق بسیاری از رزمندگان مدافع میهن اسلامی شیمیایی و دچار عوارض ناشی از آن شده‌اند و شهر سردشت و ساکنان آن نمونه عینی جنایت صدام و شریک آن آلمان است.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      1 0
      آلمان با فروش سلاح‌های خود و استمرار آن در سال‌های بعد، خود را شریک جنایت‌های رژیم صدام کرد و این حق جانبازان و ایثارگران است که جنایات و مداخله‌های آن‌ها را محکوم کنند.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      1 0
      در حقیقت در این تجمع، ایثارگران ما این مطالبه را از آلمان و سیاستمداران آن در نقض حقوق ملت ایران داشتند و اعتراض خود را از آثاری که هنوز جانبازان شیمیایی از سلاح های اهدایی آنها به صدام پیدا کردند، اعلام می کنند.