۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵

رئیس پلیس راه لرستان خبر داد؛

برخورد با رانندگان وسایل نقلیه متخلف و حادثه‌ساز در لرستان

برخورد با رانندگان وسایل نقلیه متخلف و حادثه‌ساز در لرستان

خرم‌آباد- رئیس پلیس راه لرستان از برخورد جدی و قاطع پلیس با رانندگان وسایل نقلیه متخلف و حادثه‌ساز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد زارعی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای پیشگیری از رفتارهای پر خطر رانندگی، پیشگیری از تصادفات، تلفات ناشی از آن و ارتقای ضریب ایمنی تردد طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف با رویکرد تشویق و ترغیب شهروندان در راستای رانندگی قانونمند و اجرای صحیح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح استان اجرا می‌شود و پلیس در صورت رؤیت هرگونه تخلفی با آن برخورد می‌کند و برای پلیس فرقی نمی‌کند راننده یک خودروی لاکچری یا… مرتکب تخلف شده باشد.

وی بیان اینکه خط قرمز پلیس راه، تخلفات حادثه‌ساز است و هیچ گونه مماشاتی با این موضوع (برخورد با تخلفات حادثه‌ساز) نداریم، گفت: برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در محل برخی از تخلفات مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد و با توجه به نوع تخلف جریمه صورت می‌گیرد و برخی از تخلفات می‌بایست خودرو به پارکینگ منتقل شود که نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه، ایجاد مزاحمت برای شهروندان، پلاک مخدوش و رانندگی خطرناک از دلایل عمده توقیف وسایل نقلیه متخلف است.

رئیس پلیس راه لرستان، افزود: توقیف خودروها در محل به صورت ساعتی انجام می‌شود که مدت توقیف از دو ساعت تا ۱۲ ساعت بسته نوع تخلف است.

سرهنگ زارعی، تصریح کرد: راننده خودروی متخلف در طول این مدت اجازه حرکت دادن خودرو را نداشته و بعد از این زمان راننده می‌تواند خودروی خود را تحویل بگیرد.

وی، گفت: همه تخلفات حادثه ساز دارای نمره منفی هستند، یعنی راننده‌ای که به علت تخلفات حادثه ساز متوقف و اعمال قانون می‌شود نمره منفی نیز برای گواهینامه وی در سیستم ثبت خواهد شد و برابر قانونی رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی وقتی که نمره منفی نیز به حد نصاب برسد گواهینامه راننده توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راه لرستان، عنوان کرد: هر گونه دستکاری، مخدوش کردن و تغییر در پلاک خودرو یا برداشتن آن جرم محسوب می‌شود و بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک خودرو جرم است و با مجرم برابر قانون رفتار خواهد شد و خاطیان به دستگاه قضائی معرفی و از شش ماه تا یک سال حبس در انتظار آنها خواهد بود.

سرهنگ زارعی، افزود: وقوع و مشاهده تخلفات حادثه ساز در شأن مردم قانون مدار استان لرستان نیست، چرا که وقتی این عدد به درصد بالاتری برسد نشان دهنده این است که رانندگان خصوصاً رانندگان بومی توجهی به قوانین و مقررات نمی‌کنند و مرتکب تخلفات حادثه ساز می‌شوند.

وی، بیان داشت: با توجه به اینکه تخلفات سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، انحراف و تجاوز به چپ، استفاده از تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی جز تخلفات حادثه ساز بوده و نقش بسیار مؤثری در تصادفات، به خصوص تصادفات منجر به فوت دارند به رانندگان توصیه می‌شود از انجام این گونه تخلفات که باعث به خطر انداختن جان خود و یا سایر کاربران راه می‌شود خودداری کنند.

رئیس پلیس راه لرستان، گفت: تمام طرح‌های پلیس راه استان ادامه‌دار است مگر اینکه موضوع آن از بین برود یعنی به طور مثال بگوییم دیگر موتورسیکلت متخلفی وجود ندارد لذا طرح‌های برخورد با تخلفات موتورسیکلت نیز دارد.

کد خبر 5718758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha