۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۳۱

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان:

۹ بازارچه صنایع دستی همزمان با نوروز ۱۴۰۲ در زنجان برپا می شود

۹ بازارچه صنایع دستی همزمان با نوروز ۱۴۰۲ در زنجان برپا می شود

زنجان-معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ تعداد ۹ بازارچه صنایع‌دستی در سطح استان با هدف شناساندن هنرهای اصیل برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الناز خدایی فرد گفت: بازارچه های صنایع دستی استان در محل اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری هر شهرستان برپا خواهد شد. در ایام نوروز همراه با نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در جنب موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان، ۸نمایشگاه دیگر نیز در شهرهای ماهنشان، ابهر، هیدج، سلطانیه، خدابنده و خرمدره برپا خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان افزود: برپایی بازارچه‌های فصلی را فرصت مناسبی برای فروش و بازاریابی محصولات هنری هنرمندان عنوان کرد و افزود: ترویج و معرفی بیشتر صنایع‌دستی استان زنجان از دیگر اهداف برگزاری این بازارچه‌ها است.

خدایی فرد با بیان اینکه زنجان در سایر حوزه‌های صنایع‌دستی نیز سرآمد است، گفت: امروز در ۵۵ رشته صنایع‌دستی، هنرمندان زنجانی مشغول فعالیت هستند و قطعاً بازارچه‌های نوروزی فرصت مناسبی است تا هنرمندان تولیدات خود را جهت عرضه و فروش ارائه کنند و مسافران هم با صنایع‌دستی استان آشنا شوند.

خدایی فرد بیان کرد: زنجان در تولید صنایع فلزی رتبه سوم و در تولید مس نیز جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص داده و در سال ۹۸ زنجان به عنوان شهر جهانی معرفی شد.

وی افزود: امیدواریم نوروز ۱۴۰۲ شاهد رونق بازارهای صنایع دستی شهرهای مختلف استان باشیم تا اشتیاق تقاضا و تولید را با هم داشته باشیم.

کد خبر 5720945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha