۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز درسطح جاده‌های لرستان

برنامه‌ریزی برای اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز درسطح جاده‌های لرستان

خرم‌آباد- معاون عمرانی استاندار لرستان از برنامه‌ریزی برای اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز پنج شنبه در شورای اداری لرستان در سخنانی با اشاره اینکه پیش بینی این است که امسال سفرهای نوروزی زودتر شروع شود و باید تدابیر لازم در این رابطه اندیشیده شود، اظهار داشت: جلسات و ستادها در این رابطه مرکز و در شهرستان‌ها فعال شوند.

وی با بیان اینکه جلسات کمیته‌های ۱۰ گانه نیز در این رابطه تشکیل شده و مصوباتی داشته‌اند، عنوان کرد: یکی از اهداف بسیار مهم در استان جلوگیری و کاهش تصادفات در سطح جاده‌ها است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در این ایام در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند، افزود: اگر بتوانیم جان یک نفر را هم در تصادفات نجات دهیم کار بزرگی است.

دالوند با بیان اینکه سال گذشته به مدت ۱۸ شب جلساتی را به صورت مستمر در این رابطه به ریاست استاندار برگزار کردیم، ادامه داد: همچنین اقدامات خوبی در راستای رفع نقاط حادثه خیز از سال گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره سانحه تصادف پیچ «گاوکش» و فوت هشت نفر در این سانحه رانندگی، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته بعد از دو ماه مشکل این نقطه حادثه خیز رفع شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان در ادامه با بیان اینکه با توجه به اعتباراتی که تخصیص پیدا می‌کند مابقی این نقاط را حذف و اصلاح خواهیم کرد، گفت: همچنین اقدامات خوبی از سوی میراث فرهنگی صورت گرفته که یکی از آنها ساماندهی حریم قلعه «فلک الافلاک» بوده است.

دالوند با تاکید بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با ستاد خدمات سفر در مرکز و شهرستان‌ها، عنوان کرد: تأمین خودرو برای کمک به پلیس راهور به عنوان گشت نامحسوس از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استقرار پایگاه‌ها و کمپ‌های استقبال از مسافران نوروزی در ور ودی شهرها به صورت هماهنگ، عنوان کرد: نظارت دائم و مستمر بر صنوف و اماکن اقامتی نیز از سوی دستگاه‌های متولی مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین با بیان اینکه بیشترین تصادفات در کیلومتر ۳۰ ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: در این راستا تصمیم گرفته شد که کمپ‌ها و پایگاه‌ها با حضور دستگاه‌های متولی در این نقاط برای امداد رسانی و کاهش تصادفات راه اندازی شوند.

کد خبر 5723140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha