رایزنی وزیران خارجه روسیه و عربستان

رایزنی وزیران خارجه روسیه و عربستان

وزیران امور خارجه روسیه و عربستان در مسکو دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و فیصل بن فرحان همتای سعودی اش در مسکو دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار لاوروف بر تقویت همکاری و تماس دائم میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تداوم هماهنگی متقابل در سطح وزارتخانه ها و نهادهای دولتی به ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی مهم است.

وزیر خارجه روسیه همچنین از تلاش های عربستان برای حل و فصل مسائل منطقه و بین المللی استقبال و ابراز امیداواری کرد که توافق در زمینه برداشتن گام های بیشتر در این زمینه حاصل شود.

لاوروف گفت: راه های حفظ ثبات در منطقه خلیج فارس و تقویت تلاش های انسانی در سوریه پس از وقوع زلزله را بررسی کردیم و از تلاش ها برای حل و فصل مسئله فلسطین، پایان دادن به تنش در منطقه خاورمیانه و تلاش ها برای تمدید آتش بس در یمن استقبال و از تلاش های عربستان در این زمینه قدردانی می کنیم.

وی ادامه داد: روسیه و عربستان در زمینه تداوم هماهنگی در چارچوب اوپک توافق کردند.

از سوی دیگر فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان اظهار داشت: از تلاش های بین المللی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکران حمایت می کنیم و آمادگی میانجیگری در این زمینه هستیم، ما از گسترش روابط با مسکو در همه زمینه ها استقبال می کنیم.

وزیر خارجه عربستان عنوان کرد: با روسیه در زمینه قیمت های انرژی و ایجاد توازن در بازارهای جهانی هماهنگی لازم را انجام می دهیم و از موضع مسکو در قبال مسئله فلسطین قدردانی می کنیم.

بن فرحان همچنین از استقبال گرم و مهمان نوازی طرف روسی قدردانی و تاکید کرد که همیشه روابط دوستانه ای میان دو کشور برقرار بوده است و دو طرف تلاش می کنند این روابط تقویت شود.

کد خبر 5729112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha