۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰

امام جمعه بوشهر:

تشکیل خانواده قرآنی بهترین خدمت به جامعه ایمانی است

تشکیل خانواده قرآنی بهترین خدمت به جامعه ایمانی است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: داشتن خانواده قرآنی و عترتی بزرگترین خدمت به اسلام و جامعه ایمانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در درس اخلاق ویژه طلاب ضمن تبیین و تحلیل اجتماعی نقش علمای اهل‌سنت در دربار حکومت عباسیان اظهار داشت: انسان مجموعه‌ای از صفات حسنه و سیئه است که صفات حسنه، انسان را به اوج کمال اخلاقی و منش رفتاری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه یک‌سری عیب‌ها هستند که انسان را سرزنش می‌کند، گفت: انسان باید از صفات رذیله و عیب‌های خفت‌بار دوری کند که در نتیجه عاقبت خیر و نیکویی زندگی‌مان را در بر بگیرد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: انسانی که دارایی‌اش تندخویی و عیوب رفتاری است باید این دارایی را تبدیل به اخلاق حسنه و شایسته کند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بهترین دعاها در احادیث و بیان آل‌الله (ع) ذکر شده است، گفت: احسان، مردم‌داری و داشتن عشق به دعا و عبادت به‌عنوان بخشی از دارایی‌های انسان‌های است که صفات حسنه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: بایستی اخلاق حسنه و رفتار شایسته در بنیان خانواده و در رفتار با همسر و فرزند و همسایه جاری و جریان سازنده ایمانی و رشدافزا داشته باشد.

وی با ابراز اینکه مرگ آخرین مسیر دنیا است پس نباید به این دنیای پوچ حریص بود، گفت: قرآن اساس دین اسلام است و نقشه راه مسلمانان و مؤمنین موحد است و داشتن خانواده قرآنی و عترتی بزرگترین خدمت به اسلام و جامعه ایمانی است.

کد خبر 5732828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha