۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

۸۵ درصد ظرفیت‌های تبلیغی در استان همدان فعال شده است

۸۵ درصد ظرفیت‌های تبلیغی در استان همدان فعال شده است

همدان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ۸۵ درصد از ظرفیت‌های تبلیغی در استان همدان فعال شده است و برای بیش از ۷۰۰ نقطه تبلیغی،مبلغین سازماندهی و اعزام شده اند.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در بخش اعزام مبلغین تا امروز که روز اول ماه مبارک رمضان است بیش از ۸۵ درصد ظرفیت‌های تبلیغی در استان همدان فعال شده اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ نقطه تبلیغی که شرایط اعزام مبلغ را دارد فعال شده و مبلغین در این نقاط سازماندهی و اعزام شدند.

وی ضمن تبریک عید نوروز و ماه رمضان بیان کرد: امسال به لطف خدا به جهت اینکه از نظر فراگیری ویروس منحوس کرونا و مقابله با این ویروس جامعه شرایط بهتری پیدا کرده است، برنامه ماه مبارک رمضان با یک وسعت کمی و کیفی بیشتری برنامه ریزی شده که ماه خوب و پر از خیر و برکتی را در کنار جامعه ایمانی داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه عملیات گفتمانی و محوری تبلیغات اسلامی اجرای طرح مهرواره محله همدل است افزود: بعد از تجربه‌های بسیار موفقی که ما در در اجرای مهرواره محله همدل یک، مهرواره بانور و مهرواره اوج داشتیم و بررسی و رصدهایی که از اجرای این مهرواره ها در سطح کشور انجام شد و با تلاش‌هایی که برای ارتقا آن صورت گرفت، محله همدل محور فعالیت‌های مجموعه سازمان و تشکل‌های مردمی در ماه مبارک رمضان امسال قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای اینکه تمام اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی ما منتج به یک اثری در جامعه شود، این اثر مهم باید بصورت ویژه و اولویت داری در فضای جامعه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید روح حاکم بر رفتار مردم و سبک زندگی مردم و جامعه یک فضای اخوت، ولایت و پیوستگی اجتماعی را به همراه داشته باشد.

نظیری با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند فضای ناامیدی و گسست اجتماعی را در بین مردم و جامعه ایجاد و روابط ایمانی را در جامعه کمرنگ و خوبی‌ها و نقاط اثر و ارزش جامعه را نادیده بگیرد، تصریح کرد: عملیات فرهنگی محله همدل در نقطه مقابل دشمن تلاش می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: این طرح تلاش می‌کند با تبدیل ایمان به عمل صالح و ایجاد ساختارهای اجتماعی، اتصال و همبستگی را در فضای جامعه ایمانی و بین مردم یک محله تقویت کند.

وی افزود: عملیات فرهنگی محله همدل تلاش می‌کند این گفتمان را در جامعه ایجاد کند که ما یک امت واحد هستیم، همچنین در کنار هم هستیم و به همین دلیل باید به فکر هم باشیم و باید روابط ما روابط ایمانی به هم پیوسته در جامعه باشد.

وی اضافه کرد: نباید نسبت به هم بی تفاوت و غافل باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: موضوع فقط حل مسئله‌های اقتصادی نیست اگرچه در کنار هم بودن و کمک به حل مسئله‌های اقتصادی و معیشتی نکته مهمی است.

نظیری تصریح کرد: اما پیش از این در واقع ایجاد یک ولایت اجتماعی عرضی بین مؤمنین که جز اهم محورهای اندیشه اسلامی بخصوص در مسئله جامعه سازی و تمدن سازی است مورد تاکید است.

وی افزود: این به عنوان محور کلی است و بخش‌های مختلف سازمان هم در همین راستا حرکت می‌کند، سازمان دارالقرآن هم محور گفتمانی قرآنی خودش را در همین محور تعریف کرده است.

وی اضافه کرد: دارالقرآن با تبیین معارف سوره مبارکه محمد (ص) این موضوع را ابلاغ کرده و محتوای این سوره آماده شده و در اختیار اساتید و مدرسین تبلیغ قرار گرفته که همه بر همین محور حرکت کنند.

وی یادآور شد: جلسات تفسیر موضوعی قرآن برای اساتید در همین راستا تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در بخش اعزام نیز تا امروز که روز اول ماه مبارک رمضان است بیش از ۸۵ درصد ظرفیت‌های تبلیغی در استان فعال شده‌اند افزود: بیش از ۷۰۰ نقطه تبلیغی که شرایط اعزام مبلغ را دارد فعال و مبلغین سازماندهی و اعزام شدند.

نظیری با اشاره به اینکه در این زمینه هم اعزام مبلغ‌های بومی و هم مبلغ‌هایی که از قم و سایر شهرها به استان اعزام می‌شوند را داریم افزود: امسال در فضای متفاوتی بستر استفاده از شبکه مبلغین و خواهران طلبه به صورت جدی‌تری خصوصاً با حضور در فضاهای خانوادگی و اقوام ایجاد شده است که به عنوان یک عملیات ویژه انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه حضور مؤثر طلاب در فضای تفرجگاه‌ها از سایر برنامه‌ها خواهد بود افزود: این مهم برای برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان بسیار مهم و اثرگذار است.

وی از برنامه اعتکاف دهه سوم ماه رمضان به همت ستاد اعتکاف استان خبر داد و تصریح کرد: برنامه ریزی برای برگزاری جشن‌های نیمه ماه مبارک رمضان، برنامه ریزی برای برگزاری شب‌های مناجات طوری که حداقل در هر کدام از شهرستان‌ها چند محفل مناجات خوانی را داشته باشیم، انجام شده است.

نظیری گفت: شبکه مبلغین یاران را امسال برای اولین بار بنا داریم که سازماندهی کنیم و کسانی که همیار تبلیغ هستند و ایجاد بستر برای مبلغین می‌کنند را بصورت شاخص تری در نظر بگیریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه ورود مبلغین در حوزه‌های اجتماعی و در واقع مسائل مربوط به حوزه خانواده و جمعیت در تبلیغ امسال پررنگ‌تر از گذشته خواهد بود افزود: برنامه ویژه لیالی قدر نیز به قوت خود باقی است و در زمان خودش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی برگزاری پویش‌های قرآنی و همچنین برگزاری حداقل یک محفل جز خوانی قرآن در هر شهرستان را نیز از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان برشمرد.

نظیری اضافه کرد: همزمان با جز خوانی در سایر مساجد در مرکز استان، در حسینیه امام (ره) بعد از نماز ظهر و عصر همراه با مسابقه قرآنی جز خوانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در عموم روستاها با حضور مبلغین در طول روزهای ماه مبارک رمضان برنامه جز خوانی برگزار می‌شود، یادآور شد: تلاش شده است بستر محافل ویژه بانوان همراه با محافل ویژه نوجوانان آماده و ظرفیت‌های آن ایجاد شود.

کد خبر 5739270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha