۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸

گزارش مهر؛

مسکن ملی فرهنگیان همدان در مسیر چهارساله شدن/ خبری از ساخت نیست

مسکن ملی فرهنگیان همدان در مسیر چهارساله شدن/ خبری از ساخت نیست

همدان- پروژه مسکن ملی شهرک فرهنگیان همدان پس از گذشت سال ها هنوز هم در خان اول است و مردم چشم انتظار اجرای این پروژه هستند.

خبرگزاری مهر، استان‌ها: طرح اقدام ملی مسکن در حالی کلید خورد که بسیاری از جوانان به شرایط آن دل خوش کرده و امید به خانه‌دار شدن برایشان از کابوس به روزنه‌ای روشن ختم شده بود.

درحالی که از واریزی اولیه جوانان همدانی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای این طرح سه سال می‌گذرد و از واریزی ۵۰ میلیون تومانی بعدی آن، دو سال! و البته در این راه، چند مدیرکل راه و شهرسازی نیز جای خود را به دیگری داده اند… اما هنوز وعده‌های بی سرانجام برای جوانان همدانی به یادگار مانده و خبری از یک آجر روی آجر رفتن در این طرح نیست که نیست…

مسکن ملی فرهنگیان همدان در مسیر چهارساله شدن/ خبری از ساخت نیست

آخرین پیگیری‌های خبرنگار مهر از مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در خصوص وضعیت مسکن ملی شهرک فرهنگیان همدان به این ختم شد که باید تا ۲ سال دیگر صبر کرد!

اخطار و تذکرات لازم به این کارگزار ابلاغ شد

ایوب اسداللهی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: به منظور اجرای هرچه بهتر این پروژه، جلسات مکرری با کارگزار که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است، برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: اخطار و تذکرات لازم هم به این کارگزار ابلاغ شده است.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص اینکه بسیاری از جوانان حدود دو سال است که طی دو مرحله برای این پروژه با هزاران امید وجه واریز کرده‌اند و حال زندگی شأن پر از دغدغه است، عنوان کرد: دغدغه ما کمتر از این عزیزان که پول واریز کرده‌اند، نیست؛ ستاد متعهد شده است که ظرف مهلت تعیین شده پروژه را تحویل بدهد.

اسداللهی در زمینه مدت تحویل این پروژه نیز چنین گفت: کارگزار پروژه، مکلف شده که حدود ۲۲ ماه دیگر این پروژه را تحویل دهد، یعنی باید مسکن ملی شهرک فرهنگیان همدان دی ماه ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: این کارگزار مکلف شد که بر اساس برنامه زمانبندی کار را پیش ببرد و اگر تا آخر اسفندماه ۱۴۰۱ اقدام مؤثری برای این پروژه نداشته باشد، رویه جدیدی اتخاذ خواهیم کرد.

حال که از این اسفندماه ۱۴۰۱ و خواب زمستانی چندین ساله پروژه مسکن ملی فرهنگیان همدان می‌گذرد، باید دید آیا رویه جدیدی در پیش گرفته شد یا خیر؟

کسی پاسخگو نیست

مرتضوی یکی از جوانان همدانی است که به گفته خودش سه سال است هفته‌ای یک بار زمین‌های خالی مسکن ملی شهرک فرهنگیان همدان را نظاره می‌کند.

وی گفت: کسی پاسخگو نیست، ۹۰ میلیون تومان را به سختی جور کردم، ماشینم که البته تنها سرمایه مان بود فروختیم و برای این خانه دادیم و الان می‌بینیم که همچنان ماییم و یک زمین!

مسکن ملی فرهنگیان همدان در مسیر چهارساله شدن/ خبری از ساخت نیست

چرا کسی پاسخگو نیست؟

مرادی با بیان اینکه چرا هنوز این پروژه به اتمام نرسیده، هزاران پروژه دیگر را آغاز کرده‌اند؛ اظهار کرد: این روزها صحبت از شهر جدید هورا و قبل تر از آن نهضت ملی شورین و… است و البته خانه‌های ما را نساخته‌اند وعده به زوجینی می‌دهند که تازه فرزنددار شده‌اند و قرار است به آنها خانه بدهند!

وی ادامه داد: ما هم سال پیش زوجی بودیم که تازه فرزنددار شده بودیم و حال، یک پدر و مادر مستأجر هستیم که فقط وعده‌های مسئولین همدان را می‌شنویم و خبری از اقدام نمی‌بینیم!

درحالی که وعده‌های مسکن سازی در همدان سه ساله می‌شود که پروژه مسکن ملی شهرک فرهنگیان همدان هنوز هم در خان اول است و چشم جوانان همدانی به مسکن ملی خشک شده است.

کد خبر 5742395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha