۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۹

فرماندار شهرستان پارس‌آباد:

تولید ۱۳۰ رقم محصول سردرختی در پارس‌آباد

تولید ۱۳۰ رقم محصول سردرختی در پارس‌آباد

پارس‌آباد- فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: ۱۱ محصول سردرختی در قالب ۱۳۰ رقم توسط باغداران شهرستان پارس‌آباد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین عصر چهارشنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت توسعه باغات در پارس‌آباد اظهار کرد: در این شهرستان بیش از چهار هزار و ۷۵۰ هکتار باغ مثمر وجود دارد که از این باغات بیش از ۱۰۰ هزار تن محصولات متنوع تولید و روانه بازار مصرف داخلی و حتی خارجی می‌شود.

وی بهار شهرستان گرمسیری پارس‌آباد را بهار همراه با گل‌دهی باغات و بهشت برین توصیف کرد و گفت: شرایط متفاوت گل‌دهی باغات را در شهرستان پارس‌آباد با توجه به گرمای روزهای آخرین بهار شاهد هستیم و باغداران تلاش می‌کنند تا با سمپاشی و استفاده از روش‌های مختلف باغات خود را آماده باردهی مناسب کنند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: بزرگترین باغات خاورمیانه در کشت و صنعت مغان واقع شده که مساحت آن بیش از سه هزار هکتار است که احیای باغات کشت و صنعت مغان در سال‌های اخیر با روش‌های مناسب آغاز شده است.

جهان‌بین افزود: ۵۰۰ هکتار از این باغات در سال‌های اخیر احیا شده و همچنان با خرید نهال از صربستان و برخی کشورهای خارجی بهسازی و نوسازی باغات کشت و صنعت مغان در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار اصله درخت در سال گذشته و ۱۵ هزار اصله درخت نیز در سال‌جاری در باغات کشت و صنعت مغان احیا شده و شاهد باردهی مناسب آن در سال‌های آینده خواهیم بود.

جهان‌بین اضافه کرد: ۱۳۰ رقم محصولات سردرختی تولید شده در این شهرستان با برداشت گوجه‌سبز آغاز می‌شود و با توجه به تنوع تولید هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو، بادام و سایر محصولات با برداشت فندق در فصل پاییز عرضه میوه به نقطه پایانی می‌رسد.

وی بیان کرد: شهرستان پارس‌آباد از مناطق زرخیز استان اردبیل است که علاوه بر کشت و زرع متنوع، در حوزه تولید محصولات سردرختی نیز پیشرو بوده و توانسته ارزش افزوده بیشتری را در این حوزه کسب کند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد توسعه صنایع تبدیلی به ویژه تولید چیپس میوه و پوره را نیز از دیگر اقدامات حمایتی از سرمایه‌گذاران اعلام کرد و ادامه داد: در سال‌جاری و سال‌های پیش رو توسعه صنایع تبدیلی بیشتری را در حوزه باغات در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5742881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha