۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹

پورخاقان در گفت‌وگو با مهر مطرح کرد؛

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده برخورد نامناسب با یک خانم

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده برخورد نامناسب با یک خانم

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده رفتار ناشایست با یکی از بانوان در مقابل یکی از مدارس گفت: پرونده این موضوع در دادسرای عمومی در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اوایل اسفندماه بود که در پی اعلام مسمومیت شماری از دانش‌آموزان در چند مدرسه از تهران، والدین برخی از این دانش‌آموزان در اطراف مدارس حضور پیدا کردند. در این میان تصویری از رفتار نامناسب شخصی با یکی از بانوان حاضر در اطراف یکی از مدارس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در پی این حادثه، ۱۱ اسفندماه سال گذشته سازمان قضائی نیروهای مسلح دستور لازم برای بررسی تصاویر مربوط به رفتار خلاف شأن با یکی از شهروندان در برابر مدرسه‌ای در تهران را صادر کرد.

در اطلاعیه سازمان قضائی نیروهای مسلح آمده بود که همه نیروهای مسلح موظف به رعایت قوانین و حدود شرعی و اخلاقی در برخورد با شهروندان و متهمان یا حتی مجرمان هستند و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

دفتر سخنگوی فراجا نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افرادی که مرتکب رفتار ناشایست و خشونت آمیز با زنی در مقابل یک مدرسه شده بودند، با اقدامات اطلاعاتی از سوی مأموران پلیس مورد شناسایی قرار گرفته و بازداشت شدند.

در همین راستا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر و در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ضارب فرد مورد اشاره گفت: این موضوع در حال رسیدگی است و در دادسرای عمومی پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: در صورت احراز مجرمیت متهم، پرونده با قرار مجرمیت و جلب به دادرسی به دادگاه ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: آن حرکت، حرکت بسیار زشتی بود که به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست. اینکه گفته می‌شود برخی اشخاص آستانه تحمل را پایین می‌آورند و حرف‌هایی زده می‌شود و جسارت‌هایی می‌شود هیچیک توجیه‌پذیر نیست که شخص اقدامی انجام دهد که خلاف حقوق شهروندی باشد.

کد خبر 5745323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سلیم IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      1 2
      کافی بود امسال یه سری به بنادر جنوبی و جزایر ایرانی میزدین تا ببینین به لطف مسئولین دیگه خانمها نیازی به پوشش ندارن ... و مسئله حجاب و پوشش بکلی حل شده ...
    • امیر IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      جناب اقای اژه ای فراخوانی داده بود برای گفتگو معترضان وغیره... یه وقت ملاقات رزرو کنید بهم پیام بفرستند برای گفتگو برای ... منتظرم .کلیه پرونده های قضایی مان چه کیفری چه حقوقی تشکیل شده را روی میز اش بگذارند .زیر مجموعه اش چه میگذره بفهمه وغیره...
    • امیر IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 1
      این سازمان باورش شده از بانوی اغتشاش گر حمایت می کند واقعاً زور و قدرتت به اولیا و پرسنل نظامی می‌رسد یا اینکه این بانو از اقوام است
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      زنانی که با دهن کجی به فرهنگ مردم و ترویج بی حیایی و بی حجابی موجب تحریک متعرضان میشوند هم مجرمند به دو عنوان و هم در جرمی که علیه آنها واقع میشود شریک جرمند بلکه اگر تحریک اقوا باشد متعرض مبراست
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      این بی حیایی نتیجه حرامخوریهایی است که در این چهل سال اتفاق افتاده حلال زاده با خدا دشمنی نمیکند با پیغمبر دشمنی نمیکند با امام و دین دشمنس ننیکند روایت از پیامبر خداست که دشمن دین حرامزاده است
    • علی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      5 0
      احتمالا نتیجه رسیدگی همانند موارد مشابه به عمر ما کفاف نخواهد داد .
    • علی محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      5 1
      لازم به ذکر است همانطور که در فیلم مشخص است این فرد تنها نبود و عده ای همدست با کوچه دادن وی را در انجام این کار زشت همراهی می کردند لازم است با همه این دار و دسته برخورد قانونی شود و شفاف به اطلاع مردم برسد وگرنه مردم توانایی برخورد با این افراد را دارند.