۹ تیر ۱۳۸۹، ۱۸:۴۲

سازمان قضایی نیروهای مسلح:

عاملان قتل در بازداشتگاه کهریزک به قصاص محکوم شدند

عاملان قتل در بازداشتگاه کهریزک به قصاص محکوم شدند

سازمان قضایی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه ای از آخرین نتایج رسیدگی به پرونده های متهمان بازداشتگاه کهریزک و کوی دانشگاه خبر داد که در بخشی از این اطلاعیه آمده است: عاملان قتل در بازداشتگاه کهریزک به قصاص نفس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان قضایی نیروهای مسلح در مورد پرونده بازداشتگاه کهریزک در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دنبال صدور کیفرخواست علیه 12 نفر از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک توسط دادسرای نظامی تهران که در اطلاعیه قبلی اعلام شد پرونده به دادگاه نظامی یک تهران ارجاع و رسیدگی به اتهامات متهمان با رعایت مقررات قانونی در جلسات متعدد دادگاه با حضور شکات، متهمین و وکلای آنان انجام شد.

در این اطلاعیه آماده است: در این جلسات اولیاء دم، جمعی از شکات و وکلای آنان به تفصیل شکایات خود را مطرح کردند و متهمان پرونده و وکلای آنان نیز به طرح دفاعیات خود پرداختند و پس از پایان رسیدگی دادگاه بر اساس تحقیقات انجام شده، نظریات پزشکی قانونی و سایر مستندات موجود در پرونده، دو نفر از متهمان را به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی منتهی به قتل مرحومان امیرجوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی علاوه بر حبس، انفصال موقت از خدمت، جزای نقدی، شلاق تعزیری و پرداخت دیه، به قصاص نفس و 9 متهم دیگر را حسب اتهامات منتسب به آنان به تحمل حبس، پرداخت دیه، جزای نقدی، انفصال موقت از خدمت و شلاق تعزیری محکوم نموده و یکی از متهمان نیز به دلیل عدم احراز جرم از اتهامات وارده تبرئه شده است که حکم صادره غیرقطعی است و پس از طی مراحل قانونی اجرا می شود.

در اطلاعیه سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین در مورد پرونده حوادث کوی دانشگاه آمده است: به دنبال وقوع اغتشاشات در خرداد ماه سال 1388 در کوی دانشگاه و تخریب اموال عمومی و درگیری آشوبگران با مأمورین انتظامی جهت کنترل اوضاع و جلوگیری از اغتشاش و تخریب اموال عمومی مأموران انتظامی با رعایت مقررات وارد کوی دانشگاه تهران می شوند.

در این اطلاعیه افزوده شده است: در این اثناء عده ای افراد متفرقه و غیرمسئول وارد کوی دانشگاه شده و با اغتشاشگران درگیر و متأسفانه بعضی از آنان وارد خوابگاههای دانشجویی شده و تعدادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و به اموال عمومی و خوابگاههای کوی و لوازم شخصی دانشجویان خسارت وارد می آورند.

بنا براین اطلاعیه، به دنبال وقوع این حادثه تلخ که موجب تأثر شدید مقام معظم رهبری شد سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت انجام وظیفه قانونی خویش و با اخذ گزارش از مراجع ذیربط، از جمله دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مسئولان دانشگاه و دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران، بر اساس ابلاغ ویژه، پیگیر موضوع شده و پرونده ای برای رسیدگی به اتهامات عوامل ضرب و شتم دانشجویان و تخریب اموال عمومی و شخصی همچنین عوامل اصلی اغتشاش و آشوب در کوی دانشگاه تشکیل می شود.

در این اطلاعیه آمده است: همزمان با رسیدگی به پرونده کوی دانشگاه تهران، پرونده تخریب در مجتمع سبحان نیز مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفت و تعدادی از عوامل دخیل در این حادثه نیز شناسایی و مورد تعقیب قرار می گیرند.

سازمان قضایی نیروهای مسلح در اطلاعیه خود آورده است: در مجموع بیش از 60 نفر تحت تعقیب قضایی واقع و در نهایت بر اساس اسناد، مدارک و شواهد موجود، دادسرای نظامی تهران 33 نفر از متهمان را مجرم شناخته و پرونده آنان را به دادگاه ارسال و در مورد سایر متهمان به دلیل عدم احراز جرم، قرار منع پیگرد صادر کرده است.

بنا بر این اطلاعیه، تحقیقات در مورد تعداد دیگری از عوامل اغتشاش در کوی دانشگاه ادامه دارد که پس از تکمیل تحقیقات،تصمیم قضایی مقتضی اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 1109970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha