۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵

قاضی در زمان تعیین شده به پرونده رسیدگی نکند خلاف عدالت است

قاضی در زمان تعیین شده به پرونده رسیدگی نکند خلاف عدالت است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: اگر قاضی قادر باشد پرونده ای را در زمان معینی رسیدگی کند ولی این کار را نکند برخلاف عدالت رفتار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت الاسلام  محمدکاظم بهرامی در جمع کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان نکاتی در خصوص دادرسی عادلانه گفت: اگر قاضی قادر باشد پرونده ای را در زمان معینی رسیدگی کند ولی این کار را نکند برخلاف عدالت رفتار کرده است.

این مقام عالی قضایی، رعایت حقوق متهم و شاکی در رسیدگی ها را یکی دیگر از شاخص ها دادرسی عادلانه برشمرد و تأکید کرد: اگر به بهترین وجه تحقیقات پرونده به سرانجام برسد ولی به متهم یا خانواده او بی احترامی شود، این دادرسی نقص دارد.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: اگر تمام قضات و کارمندان شعب کار خود را به بهترین شکل انجام دهند اما مثلاً  نگهبان درب ورودی برخورد بدی به مردم داشته باشد دود آن به چشم همه می رود.

وی تأکید کرد: عدالتی زیبا است که همه اجزای آن رعایت شود و همه کارکنان قوه قضائیه نیز باید در تحقق این امر به یکدیگر کمک کنند.

بهرامی خلوص نیت را لازمه کار در ادارات دانست و افزود: آن عاملی که به کارها دوام می دهد، انگیزه  است و عملی که هدف آن رضای خداوند باشد موفقیت آن دو چندان است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته بسیج گفت: همان طور که حضرت امام(ره) فرمودند؛ بسیج شجره مبارکه است ؛ بسیج میقات پا برهنگان است که نشان در گمنامی دارد.

وی گفت: در بسیج سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز باید یک حرکت جدیدی شکل بگیرد و علاوه بر افزایش تعداد اعضای بسیج در سازمان، فعالیت پایگاه ها نیز ارتقاء یابد.

 

کد خبر 2429392