۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۱۸

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی اعلام کرد؛

ثبت ۱۴ هزار و ۸۸۶ واقعه ولادت در خراسان جنوبی/استان در رتبه دوم

ثبت ۱۴ هزار و ۸۸۶ واقعه ولادت در خراسان جنوبی/استان در رتبه دوم

بیرجند_ مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی از رتبه دوم استان در نرخ ولادت در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۱۴ هزار و ۸۸۶ واقعه ولادت طی سال گذشته در استان داشته‌ایم.

مرتضی امیرآبادی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نرخ ولادت ۱۷.۹ در سال ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی بوده و این رتبه فاصله معناداری با نرخ ۱۲.۹ کشوری در همان سال را داشته است.

وی افزود: در سال قبل ۱۴ هزار و ۸۸۶ واقعه ولادت ثبت شده که از این تعداد ۱۸۴ مورد دو قلوزائی و ۵ مورد سه قلوزائی بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین سن مادران در این مدت ۲۹.۸ سال و پدران ۳۳.۸ سال بوده است، تصریح کرد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در استان ۳۴.۶ درصد فرزندان دوم خانواده، ۳۰.۴ درصد فرزند اول، ۲۵.۱ درصد فرزند سوم، ۷.۷ درصد فرزند چهارم و ۲ درصد نیز فرزند پنجم و بیشتر بوده است.

امیرآبادی زاده اسامی امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و محمد را در گروه پسران و اسامی فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، ریحانه و زهرا را به ترتیب در گروه دختران دارای بیشترین فراوانی در سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی عنوان داشت: در سال گذشته به ازای ۱۰۰ ولادت دختر، ۱۰۴ پسر به دنیا آمده و در مجموع ۷ هزار و ۵۸۹ نوزاد پسر و ۷ هزار و ۲۹۷ نوزاد دختر در خراسان جنوبی متولد شده‌اند.

کد خبر 5747021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha