۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۵

یک هفته با کتاب؛

انجام مقدمات برگزاری نمایشگاه کتاب و درگذشت یک مترجم

انجام مقدمات برگزاری نمایشگاه کتاب و درگذشت یک مترجم

بازدید تشکل‌های نشر از محل برگزاری نمایشگاه کتاب،انتشار فراخوان همکاری مرکز پشتیبانی فروش مجازی این رویداد و درگذشت بتول فیروزان از جمله اخبار مهم این هفته حوزه کتاب و ادبیات هستند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در مطالعه و مرور گزارش این هفته به پنج رویداد مهم در حوزه کتاب و ادبیات پرداختیم.

از این میان دو خبر بازدید تشکل‌های نشر از محل برگزاری نمایشگاه کتاب و انتشار فراخوان همکاری مرکز پشتیبانی فروش مجازی حاکی از انجام مقدمات برگزاری نمایشگاه کتاب هستند.

درگذشت بتول فیروزان نیز یکی دیگر از اخبار مهمی است که در این گزارش به آن پرداختیم.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید؛

درگذشت بتول فیروزان

بتول فیروزان روانشناس، مترجم و فرزند مهدی فیروزان مؤسس شهر کتاب شامگاه روز پنجشنبه ۱۰ فروردین درگذشت. این مترجم متولد سال ۱۳۶۷ بود.

آئین تشییع این مترجم شنبه ۱۲ فروردین، ساعت ۱۰ صبح، از آستان امام‌زاده صالح (ع) انجام شد.

بتول فیروزان، نوه امام موسی صدر و فرزند مهدی فیروزان بنیانگذار شهر کتاب است.

معرفی داوران و نامزدهای ششمین جایزه داستان سیمرغ

جایزه داستان سیمرغ» از سال ۱۳۹۴ به ابتکار «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» و با مشارکت بخش خصوصی پایه‌گذاری شد و هدف از برگزاری این جایزه ادبی، کشف، معرفی و تولید آثار خلاق و برتر داستانی است.

در این دوره از جایزه مذکور ۶۰۰ نویسنده از داخل و خارج از کشور داستان ارسال کردند.

در این دوره، سه داور در بخش هیأت انتخاب و سه داور در بخش هیأت داوری حضور دارند. در بخش هیأت انتخاب، سه نویسنده و صاحب نظر در زمینه ادبیات داستانی و نقد ادبی از استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی حضور دارند و در بخش هیأت داوری از سه نویسنده مطرح کشوری دعوت شده است.

انتشار فراخوان سومین دوره جایزه شهید اندرزگو

دبیرخانه دائمی جایزه مردمی و ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو»، برای برگزاری سومین دوره جایزه از تمامی پدیدآورندگان و ناشران در سه گروه داستان بلند و رمان بزرگسال، داستان و شعر کودک و رمان نوجوان و همچنین روایت تاریخ و تاریخ شفاهی دعوت کرد آثار خود را با درون‌مایه‌های مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره آن دوران به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

بازدید تشکل‌های نشر از محل برگزاری نمایشگاه کتاب

نمایندگان تشکل‌های نشر دانشگاهی، آموزشی و کودک و نوجوان صبح دیروز سه‌شنبه پانزدهم فروردین از مصلی امام خمینی (ره) محل برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

در این بازدید مدیران تشکل‌های نشر از فضاها و محل‌های مختلف موجود در مصلی امام خمینی (ره) بازدید و نظرات خود را مطرح کردند تا جمع‌بندی نهایی در روزهای آینده انجام شود. با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از رواق‌های شرقی و غربی مصلی امام خمینی (ره) در حال تکمیل است و مشکلات سال گذشته آنها تا حدود زیادی مرتفع شده، بخش‌های عمومی، دانشگاهی، کودک و نوجوان و آموزشی در این محل‌ها مستقر هستند.

انتشار فراخوان مرکز پشتیبانی فروش مجازی نمایشگاه کتاب

سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای تکمیل نیرو در مرکز پشتیبانی و پاسخگویی فروش مجازی از افراد متقاضی برای همکاری موقت دعوت کرد.

بر اساس این فراخوان؛ علاقه مندان به همکاری در این زمینه در صورت دارا بودن شرایط سنی (۱۸ تا ۴۰ سال)، محل سکونت در ایام نمایشگاه ترجیحاً تهران و حومه، روابط عمومی قوی و آشنایی با کامپیوتر به ویژه تسلط کامل به Word و Excel حداکثر تا سه شنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند

کد خبر 5748566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha