۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۴۸

مصر خواستار توقف فوری جنگ برای آتش بس در سودان شد

مصر خواستار توقف فوری جنگ برای آتش بس در سودان شد

وزارت خارجه مصر شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری عملیات نظامی در سودان و استفاده از زبان گفت‌وگو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری اسپوتنیک گزارش داد که وزارت خارجه مصر شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصر از طرف‌های درگیر در جریان درگیری سودان خواست تا با توجه به ادامه عملیات نظامی و احتمال تشدید تنش‌ها، فوراً عملیات نظامی را متوقف کنند و به زبان گفت‌وگو برای حل اختلافات، به منظور حفظ یکپارچگی و ثبات کشور روی بیاورند.

در این بیانیه آمده است: «با ابراز تأسف عمیق و تسلیت صمیمانه مصر از کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم سودان، اعم از نظامی یا غیرنظامی، اعلام می‌کنیم که از هیچ تلاشی برای جلوگیری از این درگیری دریغ نخواهیم کرد. تلاش‌های لازم در همکاری با کشورهای دوست و برادر برای حل بحران کنونی صورت گرفته و به درخواست مصر و عربستان، اتحادیه عرب جلسه اضطراری تشکیل داده است.»

وزارت امور خارجه مصر در ادامه بیانیه خود افزود: «قاهره بر لزوم عدم سو استفاده هیچ طرف خارجی از تحولات جاری سودان و انجام اقداماتی که به درگیری‌ها دامن می‌زند و تمامیت ارضی این کشور را تضعیف می‌کند، تأکید دارد.»

در همین ارتباط، مصر و سودان جنوبی دیروز یکشنبه در بیانیه‌ای از آمادگی خود بر میانجیگری میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع با هدف آتش‌بس و مذاکرات صلح در سودان خبر دادند.

دفتر ریاست جمهوری مصر پیشتر یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور مصر در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور سودان جنوبی آخرین تحولات جاری سودان شمالی را رایزنی کردند.

سودان برای دومین روز متوالی شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز و اتهامات متقابل بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» و نیروهای ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» است.

درپی تشدید این درگیری‌ها، رؤسای جمهور مصر و سودان جنوبی برای میانجیگری بین طرف‌های درگیر در سودان اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 5756923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha