۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹

ایمن الصفدی:

فلسطین امنیت نداشته باشد، رژیم صهیونیستی نیز امنیت نخواهد داشت

فلسطین امنیت نداشته باشد، رژیم صهیونیستی نیز امنیت نخواهد داشت

وزیر امور خارجه اردن با تأکید بر اینکه اشغالگری رژیم صهیونیستی عامل اصلی تنش‌ها در غزه است، گفت: تنها در صورتی که فلسطینی‌ها امنیت داشته باشند، اسرائیل نیز امنیت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیران امور خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، مصر و اردن، خواستار پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از سه روز تبادل آتش با گروه‌های فلسطینی شدند.

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در نشست خبری پس از دیدار با همتایان خود در مونیخ در خصوص تحولات غزه گفت: در صورتی که فلسطینی‌ها امنیت نداشته باشند، اسرائیل نیز از امنیت برخوردار نخواهد بود.

وی افزود: صلحی که به‌دنبال آن هستیم، باید پاسخگوی حقوق و مطالبات ملت فلسطین باشد. تحولات جاری در غزه خطرناک است و فرصت‌های دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر را تضعیف می‌کند.

وزیر خارجه اردن تأکید کرد: تداوم اشغالگری اسرائیل عامل اصلی تشدید تنش‌ها و ناآرامی‌ها است.

الصفدی خاطرنشان کرد: دستیابی به راه‌حل تشکیل دو قلمرو مستقل برای اسرائیل و فلسطینی‌ها، به علت اقدامات یکجانبه تل آویو روز به روز دچار عقبگرد می‌شود. پس این اقدامات هر چه سریع‌تر باید متوقف شود.

گفتنی است که همزمان با تداوم حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی در بامداد پنجشنبه و ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی در خان‌یونس، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد سه‌شنبه، ۲۵ نفر به شهادت رسیده و ۷۶ نفر مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود.

کد خبر 5777547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha