۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اعلام کرد؛

برگزاری ویژه برنامه‌های «ماه دخت» در همدان همزمان با روز دختر

برگزاری ویژه برنامه‌های «ماه دخت» در همدان همزمان با روز دختر

همدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری ویژه برنامه‌های «ماه دخت» همزمان با روز دختر و دهه کرامت در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد هادی نظیری دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت و برنامه ویژه ماهدخت؛ اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت به همت ستادهای نهضت پیشرفت بانوان شهرستان‌های استان همدان، کارگروههای تخصصی رفیقانه و عفاف و حجاب و برای دومین سال متوالی مجموعه جشن‌ها و گفتمان‌های دخترانه ماهدخت در همه شهرستانها برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشن‌ها توجه دادن به جایگاه والای دختران در خلقت و اجتماع و تکریم شایسته آنها می‌باشد و امسال به گونه‌ای برنامه ریزی شده است تا در اکثر شهرستانها این آئین و مراسم برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به دلیل فرا رسیدن زمان امتحانات و تستهای مدارس جشن‌ها قبل از روز دختر آغاز شده است؛ افزود: امسال علاوه بر شهرستانهای همدان، ملایر، نهاوند، اسداباد، تویسرکان، بهار و فامنین این افتخار را داریم که در شهر جوکار نیز جشنی جداگانه برگزار کنیم.

حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: همچنین برگزاری آئین ویژه تکریم دختران و ۲۰۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی نیز برای اولین بار با همکاری ستاد نهضت بانوان ملایر برگزار می‌شود.

وی گفت: اولین جشن مربوط به فامنین در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت برگزار شد و جشن‌های همدان در روز ۲۷ و بقیه جشن‌ها در روزهای ۳۰و۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: در این جشن‌ها از ظرفیت هم افزایی ومشارکت با بسیج جامعه زنان، ادارات ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری و تشکلهای مؤثر بانوان و دختران در همدان استفاده شده است.

این مسئول گفت: توجه به معرفی دختر طراز ونمونه در انقلاب اسلامی همچون شهیده زینب کمایی یکی از برنامه‌های مهمی است که در جشن همدان انجام‌می شود در این جشن شرکت کنندگان در پویش کتابخوانی «من میترا نیستم» تجربه ونکات ویژه این کتاب را برای دوستان خود بازگو می‌کنند و به کتابخوانهای برتر پویش از طریق قرعه کشی کمک هزینه سفر مشهد مقدس تقدیم می‌شود.

حجت اسلام نظیری افزود: اهم برنامه‌های جشن عبارتند از حضور سخنرانان و راویان برجسته دفاع مقدس در حوزه کودک ونوجوان (حضور آقای عبدالناصر جلالیان راوی طنز دفاع مقدس از اصفهان در برنامه همدان) مولودیه خوانی، سرود گروهی و همگانی دختران و حضور خوانندگان ارزشی، عکاسی پرتره و دوستانه، استندآپ کمدی، مسابقه و تجلیل، برگزاری نمایشگاه‌های جانبی نوجوان در کنار برنامه‌ها مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به دهه کرامت و روز دختر گفت: به زودی و در ادامه روز مبارک دختر اولین مرکز تخصصی رشد خلاقیت و استعداد یابی در دختران با عنوان رفیقانه نیز افتتاح خواهد شد و دختران ما از پاتوقی تخصصی برای خود و دوستانشان همراه با خدمات جذاب شادی آفرین و سرگرمی بهره مند می‌شود.

وی ابراز کرد: طراحی برنامه‌های ویژه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از طریق فعالیت فرهنگی مؤثر و مستمر برای نوجوانان دختر یکی از رویکردهای مهم در همدان است که امسال برای تحقق آن ستادهای نهضت پیشرفت بانوان عزم جدی خود را به کار گرفته‌اند.

کد خبر 5780876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha