۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد؛

نشست با طالبان برای حل مشکل حق‌آبه هیرمند

نشست با طالبان برای حل مشکل حق‌آبه هیرمند

کرج- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم مسئله هیرمند از لحاظ سیاسی حل و ایران حق‌آبه هیرمند را دریافت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه بعد از ظهر دوشنبه در دوره آموزشی محیط‌بانان که در دانشکده محیط زیست در البرز برگزار شد، اظهار کرد: بحث حق‌آبه هیرمند یکی از مهمترین دغدغه‌های محیط زیست بوده و شخص رئیس جمهور در این موضوع ورود کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح‌کرد: امروز هم نشستی با مجموعه طالبان برگزار شد و امیدواریم این مسئله از لحاظ دیپلماسی سیاسی به سمت و سویی پیش برود که این حق‌ آبه ایران احصا شود.

وی با اشاره به مشکلات تالاب صالحیه و تبدیل آن به کانون ریزگرد خاطرنشان کرد: در بحث ساماندهی این تالاب باید وزارت جهاد کشاورزی به تکالیف خود عمل و شترهای سرگردان آن محدوده را که عامل کاهش پوشش گیاهی هستند تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به اینکه شاهد افزایش روز به روز این شترها هستیم، خاطرنشان کرد: این شترها غالباً بدون صاحب هستند و همین ساماندهی آنها را با مشکل مواجه کرده است. چرای بی‌رویه دام‌ها در محدوده این تالاب باعث ایجاد معضل شده است.

سلاجقه تصریح کرد: در بحث تأمین حق آبه این تالاب هم استان قزوین بیشترین نقش را دارد و تا کنون نشست‌های مشترکی در این خصوص برگزار شده و امیدواریم نتیجه بخش باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مشکل پساب‌های شهرک صنعتی اشتهارد که سه استان البرز، قم و قزوین را درگیر کرده ابراز کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی، پساب ارزش افزوده پیدا کرده و بنا بود تا بهمن سال گذشته تصفیه خانه این شهرک راه اندازی شود ولی گویا این اتفاق نیفتاده که شخصاً پیگیری خواهم کرد.

وی به آسیب‌های ناشی از حضور خودروهای آفرود در محیط زیست اشاره کرد و گفت: این مسئله به دغدغه‌ای برای مدیران و دوستداران محیط زیست تبدیل شده و در سفر قبلی به سمنان و جنگل ابر این مساله با صورت جدی مطرح شد. بنا شده با هماهنگی میراث فرهنگی و انجمن اتومبیلرانی شرایطی فراهم شود که حضور خودروهای آفرودی محدود به زمان و مکان‌های خاصی شود.

کد خبر 5787353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha