۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

فرمانده منطقه یکم بندرعباس:

انزوای جمهوری اسلامی بی معناست/حضور ۹۲ ناوگروه در دریاهای آزاد

انزوای جمهوری اسلامی بی معناست/حضور ۹۲ ناوگروه در دریاهای آزاد

اردبیل- فرمانده منطقه یکم بندرعباس گفت: انزوای جمهوری اسلامی ایران در غوغای تبلیغات نظام استکباری بی معناست.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قادر وظیفه پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل به مناسبت دریانوردی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تشریح گوشه‌هایی از رشادت‌های کارکنان نداجا در جمع نمازگزاران اردبیلی اظهار کرد: نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در کنار تحرک بخشی به حضور و مشارکت در آب‌های آزاد سعی کرده تا در سال‌های اخیر ترفند دشمنان را در این حوزه خنثی و مانع از رسیدن نظام استکباری به اهداف شوم خود باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد فعالیت موفقیت آمیز ناوگروه‌های ما مرهون دعای خیر خانواده‌های شهداست که در عرصه جهاد و شهادت همواره پشتیبان فرزندان خود در نیروی دریایی غیور بودند.

فرمانده منطقه یکم بندرعباس گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی دریایی ارتش با راهبرد حفظ عزت و اقتدار کشور سعی کرد تا در ابعاد مختلف اعم از نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات به بالاترین سطح آمادگی دست یابد که ما موفق شدیم در حوزه سایبری، پهپادی، موشکی و ساخت ناوشکن با اقتدار و صلابت حضور پیدا کنیم.

وظیفه افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز صاحب برترین تجهیزات زیرسطحی و تولید ناوشکن‌های متعدد است که از جمله آن می‌توان ناوشکن جماران، سهند، دنا و زاگرس را نام برد که امسال بر تعداد این ناوشکن‌ها افزوده خواهد شد.

وی حضور ۹۲ ناوگروه ایرانی را در آب‌های آزاد از باب المندب گرفته تا دریای سرخ یادآور شد و بیان کرد: نیروهای توانمند ما بیش از ۲ هزار کیلومتر سواحل کشورمان را در خلیج فارس و دریای عمان به صورت دقیق و لحظه به لحظه رصد می‌کنند.

فرمانده منطقه یکم بندرعباس تصریح کرد: حضور یگان‌های آماده نیروهای دریایی مانع از ائتلاف دریایی شوم آمریکا در منطقه شده و خود آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که هر جا منافع ما به خطر بیفتد و یا مورد تهدید قرار گیرد عکس العمل قاطعانه ای خواهیم داشت.

وظیفه توانمندی نیروی دریایی را در دانش تخصصی و تکنولوژی برتر با تدابیر فرماندهی کل قوا یادآور شد و اظهار کرد: این نیروهای جان برکف و دلیر دانش آموخته مکتب حسینی هستند که هیچوقت از اهداف ایثارگرانه و شهادت طلبانه خود عقب نمی‌نشینند.

وی از نیروی دریایی به عنوان مظهر صلابت و اعتلای غرور مقدس ایرانیان یاد کرد و گفت: توان نیروی دریایی ما با تجهیز به ناوهای جنگی در حدی است که حتی کشورهای روسیه و چین از ما برای شرکت در رزمایش دریایی دعوت می‌کنند.

فرمانده منطقه یکم بندرعباس از نمازگزاران خواست؛ در صورت علاقمندی فرزندانشان به مجموعه نیروی دریایی آنها را برای استخدام در این مجموعه ترغیب و تشویق کنند.

کد خبر 5805490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha