۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷

سفیر اوگاندا در ایران مطرح کرد؛

مزیت های اقتصادی زمینه ساز تقویت ارتباط تجاری بین ایران و اوگاندا

مزیت های اقتصادی زمینه ساز تقویت ارتباط تجاری بین ایران و اوگاندا

ساوه- سفیر اوگاندا در تهران با اشاره به توانمندی های ایران در حوزه های مختلف اقتصادی گفت: مزیت های اقتصادی زمینه ساز تقویت ارتباط تجاری بین ایران و اوگاندا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تزیکوبا کیسا مبیراء ظهر سه شنبه در بازدید از دو واحد تولیدی در مرکز شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی گفت: صنعتی بودن استان مرکزی زمینه پیشرفت و توسعه اقتصادی این استان را فراهم کرده است.

وی افزود: در بازدیدی که روز گذشته از شهر اراک داشتیم ظرفیت‌های بالای شهرهای استان مرکزی در حوزه تولیدی و اقتصادی سبب شد تا با اشتیاق فراوان بازدید مجددی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه به همراه یک هیأت تجاری و اقتصادی سفر کنم.

سفیر اوگاندادر ایران تصریح کرد: ظرفیت بالای ایران در حوزه صادرات موجب شد تا به همراه هیأت بازرگانی و تجاری که در حوزه صادرات متخصص هستند به این کشور سفر کنم تا مقدمات لازم برای بهره مندی از محصولات تولیدی ایران در کشور اوگاندا فراهم شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای صنایع ایران گفت: صنایع ایران علاوه بر تأمین نیاز داخل کشور به انواع محصولات ظرفیت بالایی برای صادرات نیز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه مزیت اقتصادی ایران در حوزه صنعت و تولید زمینه ساز تقویت ارتباط بین ایران و اوگانداست، گفت: در ایران شرکت‌های موفق اقتصادی و تجاری به ویژه در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند که بخشی از این صنایع در استان مرکزی به عنوان قطب صنعت ایران مستقر هستند.

وی با اشاره به مزیت‌های کشور اوگاندا در حوزه کشاورزی گفت: کشور ایران از ظرفیت بالایی به منظور تقویت تجاری سازیاوگاندا در حوزه کشاورزی برخوردار است و مطمعنا از مزیت دانش بنیان بودن واحدهای تولیدی ایران در دو سطح صادرات و واردات استفاده خواهیم کرد.

سفیر اوگاندا در ایران ادامه داد: تجار و بازرگانان اوگاندا اطلاعات خوبی در حوزه اقتصادی استان مرکزی دارند و امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه دوجانبه بتوانیم از ظرفیت صنعتی و تولیدی دو کشور در حوزه اقتصادی استفاده کنیم.

وی افزود: اوگاندا کشوری خوبی برای سرمایه گذاری است و نمایشگاه بین المللی معرفی پتانسیل‌های اقتصادی در ماه اکتبر در کشور اوگاندا می‌تواند فرصتی برای ارائه توانمندی ایران و معرفی ظرفیت‌ها با حضور سرمایه گذاران ایرانی است

کد خبر 5815394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha