مائو نینگ: طالبان منافع مردم افغانستان را تامین کند

مائو نینگ: طالبان منافع مردم افغانستان را تامین کند

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد: امیدواریم دولت طالبان گام‌هایی را برای تأمین منافع مردم افغانستان و برآورده‌کردن انتظارات جامعه جهانی بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «مائو نینگ» (Mao Ning) سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود درباره افغانستان اعلام کرد: از زمان تشکیل دولت موقت افغانستان، (این گروه) به بازسازی مسالمت آمیز و توسعه مستقل افغانستان متعهد بوده و فعالانه در تبادل و همکاری با سایر کشورها شرکت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: مجموعه ای از اقدامات برای رشد اقتصاد، رفع فساد، ممنوعیت کشت مواد مخدر و بهبود رفاه و نظم عمومی مردم انجام شده است که نتایج موثری را نیز به همراه داشته است.

«مائو نینگ» در ادامه اضافه کرد: افغانستان هنوز با چالش هایی مواجه است و جامعه بین المللی هنوز نگرانی های زیادی در مورد رویکرد حکومتداری دولت موقت افغانستان دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما امیدواریم که دولت موقت افغانستان گام های محکم تری در جهتی بردارد که منافع مردم افغانستان را تامین کند و انتظارات جامعه جهانی را برآورده سازد تا درک، اعتماد و حمایت بیشتری را از سایر نقاط جهان به دست آورد.

کد خبر 5820816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha