۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

اهانت به قرآن نمایشی از جهالت فرهنگ غرب است

اهانت به قرآن نمایشی از جهالت فرهنگ غرب است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اهانت به ساحت قرآن کریم نمایشی از جهالت فرهنگ غرب در حوزه آزادی بیان و احترام به حقوق انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: قرآن کریم با مبانی و مضامین عالی توانسته مسیر سعادتمندی بشریت را به خوبی ترسیم کند و به دور از قوم‌گرایی، قبیله‌گرایی و خط و مرز خاص سعی کرده تا زمینه آگاهی بشر و روشن شدن ضمیر پاک انسان‌ها را در پیمودن مسیر سعادتمندی نشان دهد.

وی منطق قرآن را منطق عقلانیت با سرچشمه گرفتن از مبانی انسان‌ساز اعلام کرد و گفت: نه تنها مکتب اسلام و کلام قرآن در حال تسخیر دل و جان میلیاردها انسان است بلکه در سال‌های اخیر گرایش به اسلام و ادیان الهی نیز به شدت گسترش یافته و این امر در اوج ادعای آزادی بیان غرب آنها را گرفتار هذیان‌گویی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: اقدام بی‌شرمانه و گستاخانه هر از چند گاهی از سوی وابستگان به نظام غرب با چراغ قرمز سران این کشورها مشاهده می‌شود نشان از کینه‌توزی غرب و جهالت فرهنگ آنها است که نتوانسته حقانیت مکتب اسلام را به معنای واقعی مشاهده کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: امت اسلامی در برابر این اهانت‌ها ساکت نمی‌نشیند و اجازه نخواهد داد تا در سایه دموکراسی رنگ باخته غرب عده‌ای جاهل و نادان به کلام الهی و ادیان آسمانی توهین کرده و یا بخواهند در این زمینه بازی خطرناکی را به راه بیندازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در کشورهای مختلف با محوریت حکمرانان حرکت‌های منطقی مشاهده شده و جلوی افراطی‌گری‌ها به اشکال مختلف گرفته شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: امروز کلام روشن الهی در سراسر جهان بشریت بیانگر حقایق بیشماری بوده و ضرورت دارد در سایه قرآن و کلام الهی با همراهی ادیان مختلف بشریت به نقطه سعادت و تکامل واقعی برسد.

وی بیان کرد: عده‌ای با سوءاستفاده از تفکر لیبرالیسم و دموکراسی غرب سعی می‌کنند تا عمق کینه‌توزی و نفرت خود را از مسلمانان و پیروان سایر ادیان و آموزه‌های حیات بخش کلام الهی نشان دهند در حالی که این حرکت‌ها نتیجه‌ای جز پاشیدن تخم نفرت و دودستگی چیزی را به همراه نخواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: با این حرکت‌ها نه تنها چهره اسلام و قرآن مخدوش نمی‌شود بلکه زبونی این افراد و نظام غرب در نمایش حرکت‌های مذبوحانه رخ خواهد نمود.

کد خبر 5824328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha