۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی:

خراسان جنوبی خنک می شود

خراسان جنوبی خنک می شود

بیرجند_ کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: باکاهش دما در استان نسبت به شرایط عادی فصل هوا خنک‌تر می‌شود و تا اوایل هفته آینده شرایط مطلوبی خواهیم داشت.

جواد نخعی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: همانطور که انتظار می‌رفت از یکی دو روز گذشته روند کاهشی دما در استان با شمالی شدن جریانات آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد.

وی ادامه دارد: ادامه کاهش دما در استان تا روز جمعه به گونه‌ای بوده که نسبت به شرایط عادی فصل هوا خنک‌تر می‌شود و تا اوایل هفته آینده شرایط مطلوبی به لحاظ دمایی در استان وجود خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: مطابق با الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی تا روز جمعه وزش باد شدید و گرد و خاک و در مرز شرقی احتمال طوفان گرد و خاک قابل پیش‌بینی است.

نخعی یادآور شد: در برخی از نقاط احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بیشینه وزش باد شدید لحظه‌ای در بندان ۹۷ کیلومتر در ساعت، علی‌آباد زارعین ۷۲ کیلومتر در ساعت، خوسف ۶۸ کیلومتر در ساعت و بیرجند ۵۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان داشت: در شبانه روز گذشته سربیشه، زهان، قاین و بیرجند به طور مشترک با کمینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با بیشینه دمای ۴۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه استان بوده است.

نخعی خاطرنشان کرد: دمای فعلی بیرجند ۲۵ درجه سلسیوس بوده که نسبت به ساعت مشابه روز گذشته یک درجه کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 5827998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha