۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵

سبک زندگی را باید از ائمه آموخت؛

توصیه سرپرست حجاج ایرانی به جوانان و نوجوانان حج گزار

توصیه سرپرست حجاج ایرانی به جوانان و نوجوانان حج گزار

حجت الاسلام والمسلمین نواب درنشست با نوجوانان و جوانان حج گزار درمکه، حج در جوانی را فرصتی ارزشمند توصیف و خطاب به آنان گفت: سبک زندگی را باید از ائمه و اهل بیت(علیهم السلام) آموخت. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سرپرست حجاج ایرانی در جمع نوجوانان و جوانان حج ۱۴۰۲ درمکه مکرمه ضمن ابراز خرسندی از حضور آنان در حج امسال افزود: حج در جوانی فرصتی ارزشمند و بزرگ برای بنا نمودن سبک زندگی بر مبنای آموزه های اسلام است.

حجت الاسلام المسلمین نواب در ادامه با اشاره به اینکه سبک زندگی یکی از هفت سرفصل مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است ، به مقام والدین در کلام امام سجاد(ع) و چگونه رفتار کردن با والدین پرداخت.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه امام سجاد (ع) در دعای بیست و چهارم از کتاب صحیفه سجادیه در قالب مثالی جذاب روش برخورد با والدین مبتنی بر آموزه‌های دینی را به ما می آموزد، اظهار داشت: درعین حالی که انسان باید در اوج احترام، فروتنی و تواضع از پدرو مادر خود حساب ببرد در اوج لطافت و مهربانی نیز با ایشان رفتار ومثل یک مادر مهربان به آنها نیکی کند.

وی خطاب به حاضران گفت: قدر پدر و مادرتان را بدانید که دراین سن زمینه و مقدمات حج گزاری را برای شما فراهم کردند.

وی استفاده از بهترین واژه ها و عبارات در مقابل پدر و مادر، منعطف بودن و بلند صحبت نکردن در برابر آنان را از دیگر ویژگی های سبک زندگی دینی عنوان و به حاضران توصیه کرد در زمان تشرف به مسجدالحرام و راز و نیاز با خدای متعال دعا برای پدر و مادرشان را فراموش نکنند.

حجت الاسلام المسلمین نواب با اشاره به اینکه انجام اعمال و مناسک حج با سختی هایی همراه بود، اظهار داشت: حال که با بدست آوردن یک سرمایه معنوی و عنوان حاجی به کشور بازمی گردید نباید آن نوجوان و جوان دیروز باشید بلکه باید آثار و برکات حج در برخوردهایتان نمود داشته باشد.

وی افزود: ازبیان حرف زشت و پوشیدن لباسی که زیبنده حاجی نیست پرهیز کنید و همواره خود را بیازمایید واز خدا بخواهید که نورحج را درزندگی شما حفظ کند.

سرپرست حجاج ایرانی سپس به داستان زبیر پسر عمه پیامبر و فرزند او که اولین مولود مسلمانان در مدینه بود اشاره و تصریح کرد: آمدن به مکه و زیارت خانه خدا موجب افتخار است ولی موجب تضمین نیست. انسان باید بداند گوهری که خداوند به او داده است شیطان می خواهد تصاحب کند لذا مرتب خود را پایش کنید و بسنجید و تلاش کنید ازعهد و پیمانی که با خدا بسته اید فاصله نگیرید تا نور حج در شما باقی بماند.

بر پایه این گزارش، دراین نشست یکی از دختران جوان زائر اشعاری را که در مدح مولای متقیان حضرت علی (ع) سروده بود ، قرائت کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت و در پایان ؛‌ هدایایی به رسم یادبود از سوی بعثه مقام معظم رهبری به جوانان و نوجوانان حج گزار اهداء شد.

کد خبر 5828982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha