۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۷

معاون وزیر امور خارجه:

دولت سیزدهم توسعه اقتصادی را به برجام گره نزده است

دولت سیزدهم توسعه اقتصادی را به برجام گره نزده است

اردبیل- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در دولت سیزدهم تحولات اقتصادی کشور به برجام و دیگر مسائل سیاسی گره نخورده بلکه تلاش بر تقویت روابط با کشورهای مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفری عصر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی معاونان اقتصادی استانداران سراسر کشور که به میزبانی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با توسعه روابط با کشورهای همسایه همچنین افق روشنی که در توسعه روابط با کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین در پیش گرفته شده، امیدواریم زمینه تحول اقتصادی اساسی و تقویت جبهه صادرات را شاهد باشیم.

وی از افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان‌ها در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه و دیپلماسی اقتصادی راهگشا و مؤثر از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه در کنار توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه سعی بر توسعه صادرات غیرنفتی و واردات تکنولوژی از کشورهای مختلف است، گفت: وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم از این سیاست‌های اساسی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

صفری افزود: دولت سیزدهم تعادل‌سازی و توازن واردات و صادرات و تقویت صادرات محصولات غیرنفتی را هدف‌گذاری کرده که انتظار می‌رود در این راه اهداف و برنامه‌ها به شکل واقعی تحقق پیدا کند.

وی حمایت از صادرات استان‌ها با تنوع خاص غیرنفتی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اهمیت استفاده از ظرفیت بازار بسیار بزرگ کشور چین برای صادرات در ابعاد مختلف مورد تاکید است.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کشور چین برای صادرات محصولات مختلف بازار بسیار بزرگی است که استانداری‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب و نگاه کلان در سطح ملی این موضوعات را پیگیری کنند.

وی انتخاب اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ یادآور شد و بیان کرد: این ظرفیت تاریخی را باید قدر بدانیم و در سفری که سفرای کشورهای عضو اکو و حوزه دریای سیاه و چین به استان خواهند داشت، بر تقویت روابط و دیپلماسی اقتصادی تأکیدی جدی داشته باشیم.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سفیر چین با سفر به استان اردبیل مجذوب آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی این استان شده بود که باید در صادرات این محصولات از شرایط فراهم شده استقبال کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تصریح کرد: استان اردبیل قطب تولید محصولات صنایع دستی است و در کشور چین به شکل ویژه این محصولات طرفدار دارد و در صادرات این محصولات باید هدف‌گذاری مشخص و معینی را انجام داد.

کد خبر 5829411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha