۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲

استاندار گیلان:

ولایت پذیری از نشانه‌های بارز «شهید انصاری» بود

ولایت پذیری از نشانه‌های بارز «شهید انصاری» بود

رودسر -استاندار گیلان با اشاره به ولایت پذیری شهید انصاری گفت: انسان اگر بتواند مردمی بودن، جهادی بودن، انقلابی بودن را در دستور کار خود قرار دهد یقیناً کارها برای او همواره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهیدان علی انصاری و علیرضا نورانی در مسجد شهدای رودسر با اشاره به همزمانی سالروز شهادت این دو اسوه با عید غدیر خم اظهار کرد: به نقل از همسر شهید انصاری این شهید ارادت خاصی به امیر مؤمنان داشت.

وی افزود: واقعه مهم و تاریخی غدیر خم در امتداد نبوت، ادامه راه نبی مکرم اسلام، اکمال دین و اتمام نبوت و میراث ماندگار پیامبر اسلام (ص) بوده که می‌تواند محور وحدت جامعه اسلامی باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دین اسلام بدون امامت و ولایت ناقص است، اظهار کرد: آن قدر این مساله اهمیت دارد که پیامبر اسلام (ص) اگر به این دستور الهی عمل نکند، گویی رسالت خود را انجام نداده است.

عباسی با اشاره به ولایت پذیری شهید انصاری ادامه داد: غدیر تنها یک حادثه و واقعه نیست بلکه تاریخی است که باید هزاران بار خوانده شود، غدیر ادامه رسالت پیامبر اسلام (ص) و مهر تأییدی بر شایستگی و ایمان و اخلاص مولای متقیان امیرالمومنین (ع) است.

وی ادامه داد: اکثر افراد رفتن به آمریکا و کسب ثروت و مصارف مادی جزو آرزوهایشان بود اما شهید انصاری در آن زمان حرکتی آغاز می‌کند که نشان از بصیرت ایشان نسبت به اسلام و قرآن و ولایت پذیریش داشت و این از نشانه‌های بارز شهید انصاری بود.

استاندار گیلان تصریح کرد: حب به ولایت و امامت بعد از ایمان به خدا یقیناً ولایت مداری را در انسان نشان می‌دهد و انسان حرکتی را آغاز می‌کند و لبیک می‌گوید بر همین اساس شهید انصاری در آغاز انقلاب اسلامی مسؤلیت اجرایی برعهده گرفت.

عباسی اضافه کرد: شجاعت و فداکاری از ویژگی‌های شهید انصاری بود که بارها منافقین به ساختمان استانداری تیراندازی می‌کنند اما وی لحظه‌ای از تکالیف خود غافل نمی‌شود و مأموریت خود را به خوبی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: مسئولیت اگر با دو مؤلفه مردم مداری و ولایت مداری در کنار هم قرار بگیرد یقیناً مدیر به عنوان مدیر جهادی، انقلابی به وجود می‌آورد تا بتواند این مسؤلیت خطیر را بر دوش بگیرد.

استاندار گیلان بیان کرد: انسان اگر بتواند مردمی بودن، جهادی بودن، انقلابی بودن را در دستور کار خود قرار بدهد یقیناً کارها برای او همواره خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه کشور ما در سال‌های گذشته بعد از مسائل جنگ با تحریم‌های اقتصادی شبیخون فرهنگی را بر ما تحمیل کردند، گفت: دشمن در جنگ سرد شکست خورد وارد جنگ نرم شد امروز وارد جنگ ترکیبی شدند و تلاش می‌کنند از این طریق ما را تحت فشار قرار دهند.

گفتنی است؛ شهید علی انصاری و شهید علیرضا نورانی در ۱۵ تیرماه سال ۱۳۶۰ در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در مسیر عزیمت به محل استانداری گیلان در خیابان لاکانی شهر رشت به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

کد خبر 5829455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha