۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب کرمانشاهی در روز عید غدیر

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب کرمانشاهی در روز عید غدیر

کرمانشاه- معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب کرمانشاهی در روز عید غدیر خبر داد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه، اظهار کرد: این مراسم هرساله در روز عید غدیر در راستای ملبس شدن طلاب واجد شرایط در استان کرمانشاه برگزار می‌شود که امسال نیز در این روز برای دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کرمانشاه عمامه گذاری صورت گرفت.

وی افزود: مراسم عمامه گذاری برای ۳۴ طلبه از شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، کنگاور و سنقر و کلیایی و … که از هفت حوزه علمیه استان بودند با حضور سایر طلاب، اساتید حوزه‌های علمیه و نماینده ولی فقیه آیت الله علما انجام شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان مراسم عمامه گذاری، تصریح کرد: مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه در مسجد بقیه الله شهر کرمانشاه با برنامه‌های متنوع شامل جشن عید غدیر و تقدیر از فعالین فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر خاطرنشان کرد: علاوه بر عیدغدیر مراسم عمامه گذاری در برخی از اعیاد دیگر در طول سال مانند نیمه شعبان نیز این مراسم برگزار می‌شود اما مراسم اصلی همزمان با روز عید غدیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: طلابی که در مراسم عمامه گذاری ملبس می‌شوند نسبت به احترام و حفظ شانیت این لباس مقید بوده و باید تلاش کنند که در راه اسلام و تبیین ارزش‌های آن قدم بردارند.

کد خبر 5830158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha