۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷

مدیرکل میراث­‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان:

همدان میزبان گردشگران مذهبی ماه محرم می‌شود

همدان میزبان گردشگران مذهبی ماه محرم می‌شود

همدان-مدیرکل میراث­‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همدان برای میزبانی از گردشگران مذهبی ماه محرم آماده می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار مهر، محسن معصوم علیزاده با اشاره به آئین‌های سوگواری همدان در ایام محرم اظهار کرد: قدمت برگزاری آئین‌های سوگواری برای اباعبدالله الحسین (ع) در استان همدان به بیش از هزار سال باز می‌گردد و در این میان بانوان همدانی در گوشه گوشه شهرها و روستاهای استان همزمان با ماه محرم همپای مردان در آئین‌های عزاداری و مرثیه خوانی امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.

وی افزود: حسینیه و تکیه‌های مذهبی همدان طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم می‌شود و حضور و بازدید از مراسم مذهبی این استان و فضای معنوی این ایام برای گردشگران داخلی و خارجی خالی از لطف نیست و طی سال‌های متمادی در قالب فعالیت اقشار مختلف و فعالان حوزه گردشگری مذهبی مورد اقبال قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه این اقدامات در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی همدان انجام می‌شود، گفت: با معرفی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) و پاسخگویی به سوالات مذهبی گردشگران خارجی، بازخوردهای فرهنگی مثبتی دیده شده، به نحوی که در سال‌های گذشته گردشگرانی از سایر کشورها خواستار حضور مجدد در برنامه‌ها را داشته و تجربیات خود را منحصربه‌فرد دانسته‌اند.

معصوم علیزاده خاطرنشان کرد: دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با آغاز ماه محرم همانند سایر مناطق کشور سیاهپوش شد و مردم مؤمن استان با نصب پرچم‌های سیاه بر سر درب منازل، ادارات و مغازه‌ها عشق و ارادت خود را نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ابراز کردند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ماه محرم بیان کرد: ماه محرم در کنار برگزاری آئین‌های سوگواری و عزاداری عاشقان امام حسین (ع)، فرصتی مناسب برای اجرای نمایش دینی و مذهبی تعزیه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: آئین‌های عزاداری ماه محرم در همدان شبیه مراسم‌های سایر استان‌ها است اما برخی آئین‌های این دیار ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

کد خبر 5841865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha