۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱

مدیر تعاون روستایی اردبیل:

خرید گندم از مرز ۹۰ هزار تن در اردبیل گذشت

خرید گندم از مرز ۹۰ هزار تن در اردبیل گذشت

اردبیل- مدیر تعاون روستایی استان اردبیل گفت: خرید گندم در استان اردبیل در ۳۳ مرکز خرید گندم تعاونی‌های روستایی از مرز ۹۰ هزار تن گذشت.

ابوالفضل دشتبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعداد ۳۳ مرکز خرید گندم فعال تعاونی‌های روستایی از کل ۴۲ مراکز خرید در استان اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در مناطق سردسیر استان اردبیل از ۱۵ تیر ۱۴۰۲ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه خرید گندم در مراکز همچنان ادامه دارد، افزود: آمار خرید گندم مازاد کشاورزان توسط تشکل‌های تعاونی روستایی تاکنون به ۹۰ هزار تن، معادل ۶۰ درصد از مجموع ۱۵۶ هزار تن کل استان تا ۳۰ تیر ماه رسیده است.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: گندم‌های خریداری شده بر اساس آهنگ حمل شرکت خدمات بازرگانی به سیلوهای استان تحویل می‌شود و ما تلاشمان بر این است تا شرایط مطلوبی را در فرآیند خرید گندم شاهد باشیم.

دشتبانی ادامه داد: بر اساس اطلاعات واصله از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از کل بها گندم خریداری شده در استان، مبلغ یک هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان تا ۵ تیر ماه پرداخت شده است و وزارت متبوع به طور جدی پیگیر پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار در حداقل زمان ممکن است.

وی افزود: کشاورزان نباید نگران پرداخت بهای گندم تحویلی به مراکز خرید باشند چرا که به تدریج و با اولویت ارائه گندم به مراکز خرید و سیلوها پرداخت مطالبات گندم‌کاران به صورت کشوری در حال انجام است.

کد خبر 5843207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha