۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰

آغاز خرید تضمینی گندم در ۱۲ استان/ خرید ۱۲۰۰هزارتن گندم

آغاز خرید تضمینی گندم در ۱۲ استان/ خرید ۱۲۰۰هزارتن گندم

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ استان وارد مرحله خريد تضميني گندم از كشاورزان شده‌اند، گفت: سردي هوا در برخي استانها موجب به تاخير افتادن فصل برداشت گندم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علي قنبري، مدير عامل شركت بازرگاني دولتي اضافه کرد: از مجموع ۳۱ استان كشور، در حال حاضر ۱۲ استان وارد مرحله خريد تضميني گندم از كشاورزان شده اند.

وی با بیان اینکه مقدار كل گندم خريداري شده در اين ۱۲ استان تا اين تاريخ بيش از ۱۲۰۰ هزار تن است، گفت: بابت بهاي اين مقدار گندم خريداري شده ۱۴۰۰۰ ميليارد ريال به كشاورزان پرداخت شده  است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی  تعداد مراكز فعال خريد حال حاضر در استانها را ۲۸۰ مركز اعلام كرد و افزود: اين مراكز ضمن دقت و رعايت اصول كيفي خريد، ۱۹۰ هزار محموله گندم را از كشاورزان تحويل گرفته‌اند كه ميانگين افت مفيد و غيرمفيد گندم‌هاي خريداري شده حدود ۱.۲ درصد است.

قنبری با اشاره به شرايط آب و هوايي كشور خصوصاً در ارديبهشت ماه، اظهار داشت : سردي هوا در برخي استانها موجب به تاخير افتادن فصل برداشت گندم شده است.

وي خرداد ماه را آغاز اوج خريد گندم در كشور دانست و اعلام كرد: از خرداد برداشت گندم در اغلب استان‌هاي كشور آغاز مي‌شود؛ لذا خريد گندم در اين ماه سير صعودي به خود مي‌گيرد و تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران پرداخت بدون وقفه و به روز پول گندم زارعين را از ويژگي‌هاي عمليات خريد تضميني گندم در سال‌جاري دانست و اظهار اميدواري كرد: با تعامل و همكاري مثبت دستگاههاي ذيربط، بخصوص سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، مطالبات گندمكاران در ايام آتي و در زمان اوج خريد تضميني نيز به روز پرداخت شود.

کد خبر 2583637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha