۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۹

درگیری شدید میان نیروهای ۲ ژنرال در خارطوم و جنوب دارفور

درگیری شدید میان نیروهای ۲ ژنرال در خارطوم و جنوب دارفور

منابع سودانی از درگیری شدید میان نیروهای ارتش و پشتیبانی سریع در خارطوم و جنوب دارفور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروهای پشتیبانی سریع سودان از حملات موفق خود علیه نیروهای ارتش سودان خبر دادند.

در بیانیه نیروهای پشتیبانی سریع آمده است: نیروهای ویژه ما موفق به انهدام ۳ هواپیمای جنگی و انبار تسلیحات و نیز تجهیزات جنگی کودتاچیان شدند. همچنین دهها نفر از نیروهای کودتاچیان و بازماندگان رژیم سابق کشته و زخمی شدند.

همچنین در این بیانیه از ادامه عملیات های برق آسا در همه مناطق علیه آنچه شبه نظامیان البرهان خوانده شده، خبر داده شده است.

در این بیانیه آمده است: همه اهداف آنها برای ما عیان است و نیروهای ما مصمم به ریشه کنی کودتاچیان هستند تا امنیت، ثبات، صلح و دموکراسی در سودان برقرار شود.

همزمان خبرنگار الجزیره از درگیری شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در محله های المهندسین و الفتیحاب در جنوب شهر ام درمان سودان خبر داد.

همچنین منابع محلی به الجزیره اعلام کردند که درگیری های شدیدی میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در جنوب نیالا در جنوب دارفور در جریان است.

نیروهای ارتش سودان مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را در منطقه بحری در شمال خارطوم گلوله باران کردند.

لازم به ذکر است که بیش از سه ماه است که نیروهای دو ژنرال یعنی عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع به جان هم افتاده اند.

کد خبر 5847953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha