۲۱ آبان ۱۳۸۶، ۱۴:۵۶

امارات از ایران درخواست کرد :

صادرات 30 تریلیون فوت مکعب گاز ایران به امارات

صادرات 30 تریلیون فوت مکعب گاز ایران به امارات

مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران اعلام کرد: کشور امارت از ایران خواسته تا سالانه 30 تریلیون فوت مکعب گاز کشورمان به این کشور صادر شود.

نصرالله سیفی درگفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات گاز به امارات گفت: کشور امارات درخواست خرید سالانه 30 تریلیون فوت مکعب گاز از ایران را کرده است که در مقایسه با کرسنت بسیار بیشتر است.

مدیرعامل شرکت صادرات گاز تصریح کرد: میزان مصرف گاز کشور امارات بسیار زیاد است درنتیجه میزان گاز درخواستی این کشور نیز بیش از کرسنت است. به گفته وی، ایران در صورت رسیدن به توافق درقیمت به این کشور گاز می فروشد.

به گزارش مهر، کرسنت  از دیگر شرکتهای گازی کشور امارات است که قراردادش با ایران برای واردات  گاز از میدان گازی سلمان به مدت دوسال به تاخیر افتاده است . از عوامل مهم این به تاخیر افتادن عدم اصلاح قرارداد این شرکت با ایران در قیمت گاز است، زیرا قیمت گاز درج شده در قرارداد درمقایسه با وضعیت کنونی بسیار ارزان بوده و ایران نیز اعلام کرده تا وقتی مفاد قرارداد در این باره اصلاح نشود اقدامی در این باره نخواهد کرد.

سیفی همچنین درپاسخ به این سئوال که نظر کشور پاکستان برای امتداد خط لوله صلح تا چین چیست ، اضافه کرد: وزیر نفت پاکستان در اجلاس اخیر خط لوله صلح درباره ادامه خط لوله صلح به چین حمایت کرده و نظر مثبت دارد.

کد خبر 584938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha