نگرانی صهیونیست‌ها از هسته‌ای شدن عربستان در ازای عادی سازی روابط

نگرانی صهیونیست‌ها از هسته‌ای شدن عربستان در ازای عادی سازی روابط

محافل صهیونیستی درباره موافقت احتمالی نتانیاهو با موضوع هسته‌ای شدن عربستان سعودی در ازای عادی سازی روابط با تل‌آویو هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در گزارشی نوشت: مقامات امنیتی و نظامی اسرائیلی از اینکه نتانیاهو با درخواست ریاض در زمینه ایجاد نیروگاه هسته‌ای در ازای عادی سازی روابط با تل‌آویو موافقت کند، نگران هستند.

در ادامه این گزارش که امروز دوشنبه منتشر شده آمده است: مقامات عربستان سعودی عادی سازی روابط با تل‌آویو را مشروط به ایجاد تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای برای غنی‌سازی اورانیوم می‌دانند، امری که مقامات ارشد نظامی اسرائیلی را درباره سوء استفاده ریاض از این توافق در راستای اهداف نظامی، نگران ساخته است.

در ادامه این گزارش به این مساله اشاره شده است که هرگونه عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو که در برهه پیش رو نیز محتمل به نظر می‌رسد، می تواند چهره خاورمیانه را تغییر دهد.

یدیعوت آحارونوت در ادامه با اشاره به روابط ریاض و اسلام آباد در زمان هسته‌ای شدن پاکستان، عنوان کرده است که عربستان در آن زمان با حمایت مالی از هسته‌ای شدن پاکستان، نقشی اساسی در این مساله ایفا کرد اما در همان زمان این وعده را از مقامات پاکستانی گرفت که بخشی از این فناوری هسته‌ای را به عربستان منتقل کنند.

این روزنامه صهیونیستی عنوان کرده است که همین مساله اصرار مقامات سعودی درباره درج بند حق غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان در توافق عادی سازی روابط با تل آویو را توجیه می‌سازد، موضوعی که نشان می دهد مقامات سعودی در نظر دارند با استفاده از اورانیوم موجود در برخی مناطق این کشور به درآمدزایی در این زمینه رسیده و به بازیگر مهمی در جهان در همین پرونده تبدیل شوند. در واقع سران سعودی در فکر دورانی هستند که نفت تمام شود و این کشور که برای رفع نیازهای اساسی خود که در شرایط فعلی به درآمدهای نفتی تکیه اساسی دارد، با مشکلات اساسی روبرو شود.

کد خبر 5850639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha