۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰

توسط انتشارات پویش مدام؛

ترجمه راهنمای مربیگری منتشر شد

ترجمه راهنمای مربیگری منتشر شد

کتاب «راهنمای مربیگری» نوشته یان فلمینگ و الان جی.دی.تیلور با ترجمه فرشید عبدی توسط انتشارات پویش مدام منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «راهنمای مربیگری» نوشته یان فلمینگ و الان جی.دی.تیلور به‌تازگی با ترجمه فرشید عبدی توسط انتشارات پویش مدام منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های کوچک‌ مدیریت» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

نویسندگان کتاب پیش‌رو می‌گویند مربیگری می‌تواند به‌طور جدی نحوه مدیریت را در محل کار تغییر دهد. بنابراین سه‌گروه نباید کتابش را بخوانند؛ کسانی‌که از کارکردن با اشخاص لذت نمی‌برند، کسانی‌که برای معاشرت با دیگران وقت ندارند و کسانی‌که باور ندارند می‌توانند بر عملکرد دیگران تاثیر بگذارند. این‌دو معتقدند مربیگری می‌تواند فرد را از حاشیه امن خارج کند؛ به‌ویژه اگر عادت به کنترل افراد و دستوردادن داشته باشد. به این‌ترتیب مولفان «راهنمای مربیگری» ابتدا با تعریف مربیگری آغاز کرده و در ادامه راه و روش موردنظر خود برای پیاده‌کردن روش مربیگری را تشریح می‌کنند.

کتاب پیش‌رو ۸ فصل دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «مربیگری چیست؟»، «مهارت‌های مددکاری»، «ساختاری برای مربیگری»، «مهارت‌های مربیگری»، «فرصت‌های مربیگری»، «مخاطرات احتمالی»، «چک‌لیست» و «کلام آخر».

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

صمیمیت را خیلی واضح نشان ندهید، زیرا صمیمیت یک فرآیند ناخودآگاه است. ممکن است به هر حال بدون اینکه از آن آگاه باشید، این‌کار را انجام می‌دهید، زیرا کاملا طبیعی اتفاق می‌افتد.

صمیمیت شکل قدرتمندی از تاثیرگذاری و یک‌مهارت کلیدی در تمام مراحل مربیگری است.

صمیمیت، بخشی ذاتی از ان.ال.پی (برنامه‌نویسی عصبی زبانی) است. ان.ال.پی ایده تطابق و سرعت را به‌عنوان راهی برای ایجاد و حفظ صمیمیت ترویج می‌کند. چنانچه می‌توانید با هم هماهنگ باشید و سرعت عمل داشته باشید، پس می‌توانید رهبری کنید؛ بنابراین انتظار نداشته باشید دیگران به سراغ شما بیایند، مگر اینکه ابتدا شما به سراغ آن‌ها بروید.

چه باید کرد؟

هنگام ایجاد صمیمیت با کسی، ضروری است که:

- مراقب باشید از ارسال سیگنال‌های جسمی (زبان بدن) که نشان‌دهنده عدم تایید اقدامات آن‌ها باشد، خودداری کنید.

- سعی کنیدآن‌ها را راحت و آزاد بگذارید.

- لبخند بزنید و در صورت لزوم شوخ‌طبعی به خرج بدهید.

- تجربیات مشابه را به اشتراک بگذارید.

- برای جلب اعتماد آن‌ها تلاش کنید.

- از اسم کوچک آن‌ها استفاده کنید.

این‌کتاب با ۱۱۳ صفحه مصور، شمارگان ۱۵۰ نسخه و قیمت ۱۲۹ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5863010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha