۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خبر داد؛

ارسال ۳۳۲ اثر به دبیرخانه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه

ارسال ۳۳۲ اثر به دبیرخانه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه

قروه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از ارسال ۳۳۲ اثر به دبیرخانه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی عصر پنجشنبه در اختتامیه شانزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه اظهار داشت: در این دوره ۳۳۲ اثر از شاعران ۵۷ شهر به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

وی افزود: سروده‌های ارسالی به سه زبان کُردی، ترکی و فارسی و در دو بخش ویژه و اصلی به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

دریایی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی در بخش اصلی با محوریت شعر عاشورایی و بخش ویژه در قالب ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای امنیت بوده است.

وی افزود: همه اسلوب‌های ادبی شامل وزن، عروض، قافیه و ردیف و در قالب‌های مختلف شعری مثل قطعه، غزل، دوبیتی و رباعی و دیگر قالب‌های شعری در آثار رسیده به دبیرخانه کنگره رعایت شده است.

وی ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی را از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره ملی به میزبانی استان کردستان عنوان کرد.

دریایی اظهار داشت: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع)، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن از دیگر اهداف برپایی این کنگره به میزبانی شهرستان قروه بوده است.

وی افزود: توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی عاشورا در سطوح مختلف از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ملی است.

کد خبر 5864053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha