۲۵ آبان ۱۳۸۶، ۱۳:۱۰

همایش "سیری در اندیشه‌های علامه محمدتقی جعفری" برگزار می‌شود

همایش "سیری در اندیشه‌های علامه محمدتقی جعفری" برگزار می‌شود

همایش "سیری در افکار و اندیشه‌های علامه محمدتقی جعفری" هم‌زمان با سالگرد درگذشت این اندیشمند در دانشگاه تربیت معلم تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این همایش با هدف بازخوانی افکار و اندیشه‌های این متفکر اهل فلسفه، عرفان و فقه و تعمق بیش‌تر در آثار و کتاب‌های او به‌همت انجمن علمی حکمت و فلسفه‌ دانشجویان دانشگاه تربیت معلم آذربایجان شرقی روز شنبه 26 آبان‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

علامه محمدتقی جعفری در سال 1304 در تبریز متولد شد و پس از تحصیلات عالیه‌ی علوم اسلامی در شهر تبریز، تهران، قم و نجف اشرف در محضر آیات عظام میرزا فتاح شهیدی، شیخ محمدرضا تنکابنی، شیخ کاظم شیرازی، سیدعبدالهادی شیرازی، سیدابوالقاسم خوئی و سیدمحسن حکیم کسب فیض کرد. از این استاد بیش از 80 اثر منتشر شده‌اند و تعدادی از آثار او هنوز منتشر نشده‌اند. از کتاب‌های برجسته‌ی علامه جعفری، «شرح و تفسیر بر نهج‌البلاغه» است، که 27 جلد آن به زبان فارسی منتشر شده‌اند.

استاد علامه محمدتقی جعفری پس ازشش دهه تلاش و تکاپو در عرصه‌‌های فلسفه، حکمت و الهیات در 25 آبان‌ماه سال 1377 چشم از جهان فروبست و در شهر مقدس مشهد به‌خاک سپرده شد. 

کد خبر 586582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha