۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر:

۱۲۱ مجوز فعالیت حوزه فرهنگی در استان بوشهر صادر شد

۱۲۱ مجوز فعالیت حوزه فرهنگی در استان بوشهر صادر شد

بوشهر- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۲۱ مجوز فعالیت حوزه فرهنگی در دولت سیزدهم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید حیدری ظهر شنبه در حاشیه برنامه‌های هفته دولت اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۱۲۱ مجوز فعالیت حوزه فرهنگی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

وی افزود: ۱۲ مجوز در بخش مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، ۲۶ مورد در حوزه مؤسسه فرهنگی و هنری تک منظوره و چند منظوره، ۱۲ کانون آگهی و تبلیغات، ۲۲ چاپ دیجیتال، ۱۴ انتشارات و ۳۵ پایگاه خبری، ماه نامه، فصلنامه و دوفصلنامه در دولت سیزدهم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

حیدری افزود: ۱۸ مؤسسه فرهنگی و هنری و پنج کانون آگهی و تبلیغات نیز در مراحل نهایی صدور مجوز فعالیت هستند. در بخش مطبوعات نیز ۱۱۱ مجوز فعالیت نمایندگی نشریات سراسری در استان صادر شده که به صورت سالانه تمدید می‌شوند.

حیدری عنوان کرد: ۸۶ گردهمایی، نشست، کارگاه، دوره تخصصی، همایش و طرح نیز برگزار شده که شامل گردهمایی کانون‌های آگهی و تبلیغات، گردهمایی مدیران مؤسسات فرهنگی و هنری تک منظوره و چندمنظوره، نشست هم اندیشی کانون‌های آگهی و تبلیغات، نشست مدیران قرآنی، کارگاه آموزشی یادداشت نویسی و سواد رسانه در جبهه انقلاب اسلامی، کارگاه تخصصی مدیران مؤسسات فرهنگی و هنری، دوره تخصصی تربیت مربی قرآن کریم و همایش نشان مادری و طرح نوین آموزشی قرآنی و طرح‌های فرهنگی کوچه سار خوشبختی، سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های دهگانه زندگی نوجوانان است.

برگزاری ۱۰ مسابقه قرآنی

وی تصریح کرد: ۱۰ مسابقه قرآنی نیز از سوی معاونت فرهنگی و رسانه‌ای برنامه ریزی و برگزار شده که در مجموع بیش از ۹ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.

حیدری گفت: بازدید از مؤسسات، کانون‌ها، و اماکن فرهنگی و هنری موضوع جدی بود که ۳۳۵ بازدید از مؤسسات فرهنگی و هنری، مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، کانون‌های آگهی و تبلیغات، چاپ و انتشارات، دفاتر مطبوعات و رسانه در راستای ایجاد تعاملات و ارتقای سطح فعالیت‌ها توسط کارشناسان واحدهای معاونت فرهنگی و رسانه‌ای صورت گرفت.

وی بیان کرد: مسابقه کتابخوانی غدیر، ۲ دوره جشنواره فیروزه و دو دوره جشنواره فرهنگی هنری رضوی از فعالیت‌های مهم ملی اجرا شده توسط معاونت فرهنگی و رسانه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز است.

حیدری افزود: جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر، ۱۵ نمایشگاه عمومی کتاب در استان و شهرستان‌ها، یک نمایشگاه تخصصی کتاب در شهرستان دشتی، ۳۲ آئین رونمایی از کتاب، ۳ مسابقه کتابخوانی استانی، جشنواره روستای دوستدار کتاب، بزرگ داشت مفاخر فرهنگی استان و بزرگ داشت نظامی گنجوی بخشی دیگر از فعالیت‌های انجام شده این معاونت می‌باشد.

چاپ ۳۹۳ عنوان کتاب

وی عنوان کرد: ۸ هزار جلد کتاب به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در استان بین دستگاه‌های اجرایی، مساجد و حسینیه، کتابخانه های عمومی و مؤسسات خصوصی توزیع شده است.

حیدری اظهار کرد: در حوزه چاپ نیز ۳۹۲ عنوان کتاب در استان چاپ شده است.

وی گفت: در راستای پاسداشت زبان فارسی نیز طرح استانی پاسداشت زبان فارسی را هم زمان با سالروز بزرگ داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را در راستای اجرای قانون منع استفاده از لغات بیگانه در سراسر استان اجرا و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کردیم.

وی همچنین افزود: تاییدیه ۱۳۷ از واحدهای صنفی جهت نصب تابلو توسط واحد تبلیغات اداره کل صادر شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل خاطرنشان کرد: در راستای حمایت نیز مبالغی به مؤسسات قرآنی و فرهنگی و هنری اهدا شده است.

کد خبر 5871111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha