۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰

رئیس کل دادگستری سمنان خبر داد؛

ارجاع پرونده حادثه انفجار در معدن رمزجاه به هیئت کارشناسی حوادث

ارجاع پرونده حادثه انفجار در معدن رمزجاه به هیئت کارشناسی حوادث

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از ارجاع پرونده حادثه انفجار در معدن رزمجاه طزره به هیئت کارشناسی حوادث کار برای اعلام نهایی نظر، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، محمد جعفر عبدالهی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه انفجار در معدن طزره اظهار کرد: پس از وقوع حادثه در معدن رزمجاه منطقه طزره در حوزه قضائی دامغان که متأسفانه منجر به جان باختن ۶ نفر از معدن‌کاران شده بود، دستورات قانونی به مسئولان قضائی مربوطه صادر شد.

وی افزود: مسئولان قضائی دامغان باید پیگیری قانونی مطالبات معدن کاران را در دستور کار قرار دهند البته طبق گزارش‌های اولیه، تجمیع گاز متان در داخل تونل علت وقوع انفجار بوده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان عنوان کرد: پرونده این حادثه به هیأت سه نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار ارجاع و تأکید شده تا مقصران با سرعت و دقت شناسایی شوند و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، مراتب اعلام شود.

عبدالهی اظهار کرد: به مسئولان قضائی دامغان دستور داده شد تا اگر کارشناسان مربوطه همچنان احتمال تجمیع گاز در آن تونل را پیش بینی می‌کنند، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در آینده، نسبت به خروج گاز از طریق سیستم تهویه یا ادوات دیگر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پیکر جان باختگان پس از خروج معدن به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت تامه فوت را اعلام کنند، گفت: به مسئولان قضائی تاکید کرده‌ایم تا شناسایی مقصران این حادثه و ادامه روند رسیدگی قانونی، مدیران و مسئولان آن معدن باید در دسترس بوده و به محض نیاز در کمترین زمان ممکن خود را به مراجع قضائی معرفی کنند.

کد خبر 5887792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha